بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام (دانلود 210 جلد کتاب)

 

امکان دانلود کتاب با فرمتهای مختلف برای استفاده در انواع موبایل ، تبلت و کامپیوتر

 

کاریکاتور/عامل تکثیر ترویست در منطقه

داستان ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در منابع اهل سنت!

آیا داستان ولادت حضرت  امیرالمومنین علی(علیه السلام) در خانه خدا و شکافته شدن دیوار کعبه در منابع اهل سنت هم آمده است؟

به نقل مورخان و محدثان مشهور، ولادت امام علی(علیه السلام) در سیزدهم رجب سی‌سال بعد از عام‌الفیل در درون خانه کعبه روی داده است و جریان از این قرار است که: یزیدبن قعنب گوید: من و عباس‌بن عبدالمطلب و گروهی از خاندان عبدالعزی در برابر خانه خدا نشسته بودیم که ناگهان دیدیم فاطمه بنت اسد، مادر امیرمؤمنان (علیه السلام) ...

مذهب شیعه در دوره صفوی چگونه رسمیت یافت؟

رسول جعفریان، معتقد است علمای حامی حکومت صفویه این دولت را یک نعمت خدادادی می دانستند که پس از هزار سال نصیب شیعه شده است.

به گزارش 73 فرقه به نقل از ادیان نیوز، جعفریان، از جمله کسانی است که درباره دوره صفویه، تحقیقات و پژوهش های بسیاری انجام داده که از آن جمله می توان به کتاب دو جلدی «سیاست و فرهنگ روزگار صفوی» و «صفویه از ظهور تا زوال(دفتر چهارم تاریخ ایران اسلامی») اشاره کرد.

بوکو حرام چیست؟/ دختران دزدی هریک ۱۲ دلار+فیلم و تصویر

ادامه دار شدن بحران ربوده شدن دختران کم سن و سال در نیجریه از سوی شبه نظامیان تکفیری بوکو حرام و فروختن آنها به قیمت ۱۲ دلار باعث شکل گیری جو جهانی بر ضد این گروه تروریستی شده است.

به گزارش 73 فرقه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر در یک ماه اخیر، این گروه، آدم ربایی حدود 300 دختر 16 تا 18 ساله را به سیاهه جنایات خود افزوده است. دست کم 223 نفر از این دختران هنوز گرفتارند و در ویدئویی که روز دوشنبه منتشر شد، ابوبکر شاکو (رهبر گروه) اعلام کرد که آنها را خواهد فروخت.

اعلام وجود حزب الله پاکستان

جوانان غیور شیعه دیگر نمی توانستند رنج شیعیان و هم وطنان خودشان را تحمل کنند از این رو با کمک حزب الله لبنان اقدام به تشکیل حزب الله پاکستان کردند.

به گزارش 73 فرقه به نقل از فرهنگ نیوز ، چندی پیش حزب الله پاکستان تشکیل شد و رسانه های پاکستانی در این باره نوشتند: به ظاهر این گروه مقاومتی با "حزب الله" لبنان ارتباط دارد.در اولین عملیات شهادت طلبانه این گروه در پاکستان به مقری از پایگاه های تکفیری های افراطی حمله کردند و حدود چهل نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

تاریخچه اصطلاح شیعه

قابل توجه آنهایی که تشیع را زاییده تبانى اهل سقیفه و یا فراورده حوادث دوران قتل عثمان می دانند  یا کسانی که شیعه را ساخته و پرداخته افراد مشکوک الوجود چون عبد الله بن صبا و یا صفویه و دیگر افسانه ‏ها معرفی میکنند!!!

شیعه، تاریخى جز اسلام، و سرآغازى جز مبدا پیدایش اسلام ندارد، و در حقیقت، اسلام و تشیع دو رویه یک سکه یا دو نیمرخ از یک چهره‏اند که در یک زمان متولد شده ‏اند.

تاریخچه پیدایش شیعه دوازده امامى در ایران

اجمالی از نحوه رسمیت یافتن شیعه در ایران

کاربرد واژه شیعه را در زمان رسول اکرم ، از زبان آن حضرت ، بارها اصحاب و اطرافیان آن حضرت شنیده بودند و با این نام آشنایى پیدا کرده بودند و براى عده اى که نسبت به حضرت على علیه السلام علاقه و توجه داشته و شیعه خوانده مى شدند، احترام قائل بودند. روایاتى از قبیل : (( یا على انت و شیعتک هم الفائزون )) که از زبان پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله شنیده بودند، عظمت على و شیعیان او را بر دوست و دشمن آشکار ساخته بود. ولى پس از کودتاى سقیفه ، على علیه السلام و یاران ویژه او منزوى شدند، شیعیان او در اقلیت ماندند، ولى این عنوان - شیعه على - در زبانها روز به روز شهرت بیشترى پیدا کرد.

تعالیم صوفیه ، فرقه ای برگرفته از آیین های غیر اسلامی

دین مبین اسلام توسط نبی مکرم حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در تاریک ترین زمان بشری و در حول انگیز ترین مکان از لحاظ سیطره ی فکر جاهلی، بر قلوب سراسر کفر و شرک مردم جزیره العرب تابید؛ تا با نور خویش جهان را روشن کرده و بساط انحرافات فکری و عقیدتی را برچیند. آموزه های دین اسلام به عنوان آخرین آیین، از سوی خداوند تعالی نازل گشت و به مرور زمان و پس از ناملایمتهای بسیاری که رسول خاتم(صلی الله علیه و آله)  کشید، در متن جامعه ی آن روز جاری و ساری گشت.

دانلود کتاب اهانت عمر بن الخطاب به ساحت مقدس رسول الله (ص)


اهانت عمر بن الخطاب به ساحت مقدس رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم

دانلود کتاب در فرمتهای مختلف برای استفاده در انواع موبایل ، تبلت و کامپیوتر

دانلود در ادامه مطلب

دانلود چهار کتاب با موضوع طول عمر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

دانلود کتاب در فرمتهای مختلف برای استفاده در انواع موبایل ، تبلت و کامپیوتر

مسأله طول عمر امام زمان علیه السلام یکی از مسائلی هست که مخالفین مکتب اهل بیت علیهم السلام در مورد آن تشکیک کرده و شبهه پراکنی می کنند.

البته طول عمر انسان از نظر عقلی و علمی هیچ منعی ندارد و فقط چون ما انسان های با عمر ندیده ایم تصورش این موضوع کمی سخت به نظر میرسد!

در ادامه سه کتاب برای دانلود معرفی میشود که اختصاصا به این مساله پرداخته و به شبهه مذکور مفصل پاسخ می دهند!

طول عمر حضرت امام مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف+ پوستر

یکى از ویژگى هاى حضرت مهدى علیه السلام ، طول عمر آن حضرت است که براى بعضى موجب شگفتى و تشکیک شده است، و مخالفین حول آن به شبهه پراکنی می پردازند. در صورتى که قبل از آن حضرت افرادى زندگى مى کرده اند که مدت عمر آنها - نسبت به عمر آن حضرت تا زمان ما - بیشتر بوده است .

البته طول عمر انسان از نظر عقلی هیچ منعی ندارد و غالب مردم چون طول عمر اکثر مردم جامعه خود را در یک حد معین و محدود مشاهده مى کنند و مى بینید که عمرها معمولا از 60 الى 70 سال و در بعضى به ندرت از 100 سال تجاوز نمى کند، این گونه ارزیابى ها را ملاک عمر همه انسانها قرار مى دهند؛ در صورتى که در طول تاریخ بشرى افرادى بوده اند که مدت عمر آنها ده برابر و یا بیست برابر و بلکه چهل برابر عمر مردم زمان ما بوده است .

اینک نمونه هایى از طول عمر افرادى که در گذشته زندگى مى کرده اند:

1 - گفته اند که لقمان حکیم در حدود چهار هزار سال عمر کرده است !

2- نوح پیامبر حدود سه هزار سال زندگى نموده است

روحانی نمایی که به خون شیعیان بحرین خیانت کرد/ فیلم

به گزارش 73 فرقه به نقل از سرویس دینی جام نیوز، "حسن اللهیاری چغچرانی" شیعه نمایی مقیم لس انجلس است که با بر تن کردن لباس روحانیت، از طریق ماهواره به پیشبرد نقشه استعماری «تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی» کمک می کند.

ادعای اسلام و شواهد غیراسلامی

دم خروس قسم یا حضرت عباس!!

قانون قضاوت در اسلام می گوید: البیّنه للمدّعی، باید به صوفیان گفت که، ادعای بدون دلیل و بینه که مطلبی را ثابت نمی کند و تبعاً فاقد هرگونه ارزش است

 

فعالیت فرقه دراویش گنابادی در نمایشگاه کتاب + سند


بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که از ابتدا گمانه زنی ها نشان از فعالیت فرق انحرافی به ویژه فرقۀ گنابادی در این نمایشگاه داشت.


به گزارش 73 فرقه به نقل خبرنگار انجمن رهپویان هدایت این گمانه زنی‌ها به حقیقت پیوسته و متاسفانه در سایۀ غفلت مسئولین این فرقه به راحتی کتاب های خود را در معرض فروش گذاشته است.

روایت یک مستشرق از حمله وهابی‌ها به کربلا

وهابیت

جنایات وهابیت :

12 هزار وهابى غافلگیرانه به ضریح امام حسین(علیه السلام) هجوم ‏آوردند، بعد از آن که به غنائم عظیمى دست‏ یافتند، پیرمردها و زن‌ها و کودکان به شمشیر عرب‌هاى وحشى قتل‏ عام شدند، قساوتشان هرگز اشباع نمى‏ شد و آنقدر کشتند که خون‏ مثل نهر آب جارى شد.

برج شیطان در مکه و سایه شیطان بر کعبه !!! + تصاویر

ابراج البیت نام هتلی مجلل در مکه، عربستان سعودی است. سازندگان ساختمان شرکت مجموعة بن لادن السعودیة (متعلق به خانواده اسامه بن لادن) است. معمار آن شرکت دار الهنداسه است.این هتل با ۶۰۱ متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان، و از نظر حجم (با ۱۵۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت) بزرگترین ساختمان جهان است.رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۳ میلیارد دلار آمریکا باشد.این هتل در مجاور مسجد الحرام قرار دارد، و قابلیت جا دادن ۱۰۰۰۰۰ مهمان را دارد.
به تصاویر زیر نگاهی بیندازید !!!

عملیات تروریست سازی

/ کارتون: طاهر شعبانی

اشتراکات بهائیان و تبشیری ها با اسرائیل

دوستی های دیرینه رژیم اشغالگر قدس با دو کانون تباهی بهائیان و تبشیری ها علتی خواهد داشت که باید در میان ماموریت های تعریف شده این رژیم برای کشور ایران و ایرانیان مسلمان جستجو کرد.

 

به گزارش 73 فرقه به نقل از انجمن رهپویان هدایت: فرقه ضاله بهائیت که از زمان تاسیس خود همواره به فتنه انگیزی مشهور بوده است و خواهر خوانده دیگرش (تبشیری ها) که وابستگی اش به اردوگاه جریان صهیونیزم مسیحی مشهود است دو کانون و فرقه مروج تباهی هستند که بین صهیونیست ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

رونمایی از جاسوس آل سعود به عنوان مرجعیت شیعه! +تصویر

چندی است شبکه وهابی "نور" با اجرای پروژه ای تبلیغاتی مدعی شده که یکی از مراجع بزرگ شیعیان عراق، به مذهب اهل سنت گرویده است! 

بهگزارش73 فرقهبه نقل از  سرویس دینی جام نیوز، چندی است شبکه وهابی "نور" با اجرای پروژه ای تبلیغاتی مدعی شده که یکی از مراجع بزرگ شیعیان عراق، به مذهب اهل سنت گرویده است!

این شبکه وهابی در قالب ویژه برنامه تبلیغاتی و فضاسازی گسترده در این خصوص، از سویی با معرفی فردی به عنوان "مرجع تقلید بزرگ شیعیان" و از سوی دیگر ادعای گرویدن وی به مذهب اهل تسنن، سناریویی برای پیشبرد مأموریت ضدشیعی خود تدارک دیده است.

نماز جماعت وهابی ها به امامت یک بهایی نامسلمان !!!! + فیلم

بدون شرح فقط ببینید



دریافت

مدت زمان: 1 دقیقه 21 ثانیه 

شاهزاده سحر آل سعود از مردم عربستان خواست علیه رژیم کنونی قیام کنند

یکی از دختران ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی از مردم سراسر این کشور خواست علیه رژیم حاکم قیام کنند.

سحر، بزرگ‌ترین دختر ملک عبدالله که به همراه ۳ خواهر دیگرش در شهر جده در حبس خانگی به سر می‌برد در یک پیام تصویری گفت پیروزی از آن ماست.

حمایت شیخ وهابی از از عمل منفور لواط و ازدواج همجنس گرایان

بی بی سی به وجد آمد؛

ازدواج موقت شیخ  وهابی با مردان!!!!!

امام جماعت وهابی: همجنسگرایی در اسلام نیز نهی نشده است خبرگزاری رسا ـ داعیه عبدالله که در عربستان سعودی، فقه آموخته و همجنسگرایی خود را نیز پنهان نمی کند تاکید دارد که نص قرآن درباره رابطه عاشقانه و ازدواج دو هم جنس ساکت است.

“رضا الریاحی” بازیکن سرشناس تیم فوتبال مراکش به مکتب حقه اهل بیت (علیهم السلام) پیوست!!

نیروهای امنیتی مراکش نگهبان قبرستانی که همسر “الریاحی” در آن دفن شد را نیز فراخوانده و درباره جزئیات خاکسپاری همسر این بازیکن سرشناس سوالاتی پرسیدند 

مقام معظم رهبری: دامن زدن به اختلافات مذهبی تیز کردن شمشیر دشمن است!

رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) در جلسه ای که با حضور جمعی مداحان برگزار شده بود دامن زدن به اختلافات مذهبی را تیز کردن شمشیر دشمن دانستند!

بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (علیهم‌السلام):

نمونه هایى از ریاضتهای عجیب و غریب سران تصوف

موضوع ریاضت و ترک لذایذ مادى و تحمل اعمال شاقه، از اصولى ترین ریشه هاى تصوف است که در میان عموم فرق آنها ـ با تفاوتهایى ـ دیده مى شود، حتى فرقه هایى که قبل از اسلام بودند و مخصوصاً هندوها که تصوف در میان آنها از زمانهاى بسیار قدیم وجود داشته، این خصیصه تصوف را به حد کافى داشته اند.

کارهایى از بعضى صوفیان به عنوان ریاضت نقل شده که عقل انسان را حیران مى کند، از جمله «شیخ عطار» در «تذکرة الاولیاء» در شرح حال «شبلى» مى نویسد.

علل پیدایش فرقه ها در جهان اسلام

چکیده:

1- پیدایش مذاهب مختلف در اثر پیدایش اختلافات میان مسلمانان بوده است که علل این اختلافات عبارت اند از: الف ) خلاء رهبرى مورد قبول همه مسلمین پس از پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله )؛ ب ) تعصبات قبیله اى ؛ ج ) پیروى از هواى نفس گرایش به منافع مادى و لجاجت ؛ د) فتوحات مسلمین و گسترش حوزه جغرافیایى اسلام و ورود ادیان و عقاید دیگر
2- اولین اختلاف اعتقادى مهم ، اختلاف بر سر امامت و خلافت پیامبر (صلى الله علیه و آله ) بود که سب پیدایش دو فرقه اهل تسنن و شیعه شد.
3- دومین اختلاف در سپاه امام على علیه السلام در سالهاى 36 و 37 ه‍ رخ داد که مبداء پیدایش فرقه خوارج شد. فرقه هاى مرجئه و معتزله نیز در واکنش به آراى خوارج شکل گرفتند.
4- اختلاف سوم در مورد مساءله جبر و اختیار انسان بود که به پدید آمدن فرقه جبریه و قدریه انجامید.

کلیاتی در مورد فرقه خوارج

چکیده

1. خوارج به معناى عام جمع خارجى به معناى شورشى است و معناى خاص به کسانى گفته مى شود که در جنگ صفین در مقابل امام على (علیه السلام) شوریدند. به آنها مارقین هم گفته مى شود.

ابن ملجم قاتل حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) از این فرقه است!

2 - مهمترین اعتقاد خوارج این است که مرتکب کبیره را کافر مى دانستند. این اعتقاد لوازم کلامى مهمى دارد.

3 - خوراج فرقه اى متعددى دارند که مهمترین آنها عبارت اند از:

الف ) محکمة الاولى : که همان شورشیان در مقابل امام على (علیه السلام) هستند. آنها به کافر بودن گناهکار قائل بودند.

ب ) ازارقه : پیروان نافع بن ارزق است . آنا مخالف خود را مشرک و کافر مى دانستند، و کشتن آنها را مباح مى شمردند و خلود آنان در جهنم معتقد بودند.

ج ) نجدات یا نجدیه : پیروان نجدة بن عامر حنفى هستند. آنها جاهل به فروع دین را معذور مى دانند. به نظر آنها تنها گناهانى که شخص بر آنها اصرار ورزد موجب کفر و شرک است .

د) صفریه : به پیروان زیاد بن اصفر گفته مى شود. آنها کشتن اطفال و زنان مخالف خود را جایز نمى دانند. درباره کافر و مشرک بودن گناهکار چند نظریه میان آنها پیدا شده است .

ه ) اباضیه : مؤ سس این فرقه عبدالله بن اباض است . آنها معتدل ترین فرقه خوارج و تنها فرقه اى هستند که امروزه در برخى مناطق باقى مانده اند. آنها مرتکب کبیره را موحد دانسته ، قتل او را روا نمى دانند و معتقدند که کفر مرتکب کبیره کفر نعمت است نه کفر ملت و دین .

دانلود پرسمان دانشجویی همراه 2 و 3 (نسخه اندروید و جاوا)

امکانات برنامه

 (نسخه 3«اندروید»)

نرم افزار «پرسمان همراه 3» حاوی بیش از 6000 پرسش و پاسخ دانشجویی،در گروه های علوم قرآن و حدیث، احکام، تربیتی و مشاوره، کلام و دین پژوهی، فلسفه احکام، اخلاق و عرفان اندیشه سیاسی، اجتماعی ـ فرهنگی، تاریخ و سیره و ...

منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ