بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

گزارش تاثربرانگیز فرانس 24 از افزایش دشمنی علیه شیعیان در نقاط مختلف جهان

73 فرقه به نقل از شفقنا - سیل انبوه سایت ها و شبکه های ماهواره ای ضدشیعه که درحال پراکندن تخم نفرت علیه این اقلیت مسلمان در نقاط مختلف جهان هستند، چنان فضایی در دنیا بوجود آورده که حتی در کشورهایی که از خاورمیانه نیز دور هستند، نفرت مذهبی در حال رواج گسترده است.

به گزارش خبرگزاری فرانس 24، مسلمانان شیعه از اندونزی تا نیجریه و از انگلستان تا استرالیا آن چنان هدف حملات انتقامی هم کیشان سنی خود قرار می گیرند که گویا آنها هیچ سنخیتی با دین اسلام ندارند. علت همه این آزارها علیه شیعیان، غالب شدن تفکر سنی افراطی در میان بسیاری از جوامع مسلمان در سرتاسر جهان است.

یک دهه ارتباط اطلاعاتی آمریکا با جندالشیطان

روزنامه نیویورک‌تایمز روز یکشنبه با انتشار گزارشی، از ارتباطات گسترده آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با افرادی در داخل گروهک تروریستی «جند الشیطان» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» پرده برداشت.

یک دهه ارتباط اطلاعاتی آمریکا با جندالشیطان

73 فرقه به نقل از گیلان خبر : بامداد روز 25 بهمن سال 85 بود که انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران در زاهدان باعث شهادت 11 تن و زخمی شدن 18 پاسدار نیروی زمینی سپاه شد.

افزایش چشمگیر گرایش به مکتب تشیع درجهان !

حدود 90 درصد مردم ایران، 85 درصد مردم آذربایجان، 80 درصد مردم بحرین، ۶۵ درصد مردم عراق، اکثریت مردم لبنان (55 درصد)، 45 درصد مردم یمن، 35 درصد مردم پاکستان، ۳6 درصد مردم کویت، ۳6 درصد مردم قطر، 20 درصد مردم ترکیه، 18 درصد مردم افغانستان، 17 درصد مردم سوریه، ۱۶ درصد مردم امارات متحده عربی و 10 درصد مردم هند را شیعیان تشکیل می‌دهند.آخرین آمار که از سوی پایگاه الکترونیکی «ویکی پدیا» انتشار یافته، حکایت از روند روبه رشد تعداد شیعیان در سراسر جهان دارد. این روند به ویژه از سال 2005 میلادی و  بعد از جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم اشغالگر قدس، سرعت بیشتری یافت.
به گزارش 73فرقه به نقل از شیعه نیوز به نقل از  البرز ، این در حالیست که گسترش تعالیم این مذهب در جهان باعث شده در بسیاری از کشورهای غربی نیز تشیع گسترش یابد. به رغم تبلیغات گسترده دشمنان مذهب تشیع به ویژه وهابیت علیه این مذهب و نیز مشکلات و ضعف‌هایی که در برنامه‌های تبلیغی شیعیان وجود داشته، آمار شیعیان روز به روز در جهان رو به افزایش است.

کلیاتی در مورد معرفی مذهب شیعه

چکیده

1 - به پیروان على (علیه السلام ) که معتقد به امامت بلافصل او از طریق ((نصب ))و ((نص ))پیامبر (صلى الله علیه و آله ) هستند شیعه گفته مى شود. این اصطلاح در زمان پیامبر هم مطرح بوده و تعبیر ((شیعة على ))به کار رفته است .

2 - نخستین دوره حیات شیعه ، زمان حیات پیامبر (صلى الله علیه و آله ) است . روایات متعددى در نزد شیعه و سنى هست مبنى بر اینکه عبارت ((شیعة على ))توسط پیامبر (صلى الله علیه و آله ) رواج یافته است . کما اینکه پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله ) در طول عمر خویش بارها على (علیه السلام ) را به عنوان جانشین خویش معرفى فرمودند که اولین دفعه پس از نزول آیه ((و انذر عشیرتک الاقرین ))بود. در پایان عمر ایشان هم که واقعه غدیر خم اتفاق افتاد این معرفى تکرار شد.

3 - مرحله دوم حیات شیعه مربوط به پس از وفات پیامبر (صلى الله علیه و آله ) است . در حالى که عده اى در سقیفه مشغول تعیین خلیفه بودند شیعیان على (علیه السلام ) با اعتقاد به جانشینى او گرد او جمع آمدند که در راءس ‍ آنها مقداد، سلمان ، ابوذر و عمار قرار داشتند لکن به جهت حفظ اسلام سکوت اختیار نمودند و با حاکمان وقت همراهى کردند.

4 - دوره سوم پس از قتل عثمان و به خلاف رسیدن على (علیه السلام ) شروع مى شود. در این دوره امامت على (علیه السلام ) فعلیت بیشترى یافت و شیعه در حاکمیت سیاسى هم نقش پیدا کرد. پس از شهادت على (علیه السلام ) و صلح امام حسن (علیه السلام ) دوره حیات شیعه در عصر اموى آغاز مى شود که سخت ترین دوره حیات شیعه است . شیعیان در این دوره متحلم آزار و شکنجه و قتل و غارت مى شوند و در همین زمان است که قیام کربلا اتفاق مى افتد.

5. اولین اختلاف در شیعه زمانى اتفاق افتاد که مختار که به خونخواهى امام حسین (علیه السلام ) قیام کرده بود محمد حنفیه را به عنوان امام مهدى (عج ) معرفى کرد و در اینجا اولین انشعاب در شیعه پیدا شد. به پیروان مختار و این اعتقاد کیسانیه مى گویند.

6 - جریان دیگرى که به پیدایش فرقه اى دیگر انجامید قیام زید فرزند امام سجاد (علیه السلام ) بر ضد بنى امیه بود. پس از آنکه او به شهادت رسید پیروان او که امامت او را قبول داشتند به ((زیدیه ))معروف شدند.

7 - سومین انشعاب در زمان امام صادق (علیه السلام ) رخ داد، زیرا عده اى اسماعیل فرزند ارشد او را به عنوان امام هفتم پذیرفتند و اسماعیلیه نامیده شدند.

8 - از اوایل قرن چهارم تا اواخر قرن پنجم که خاندان بویه شیعى مذهب در دستگاه حکومت عباسى نفوذ کرد شیعه آزادى عمل بیشترى در بیان عقاید خود پیدا کرد و بسیارى از متکلمان و فقهاى شیعه مانند شیخ صدوق ، شیخ مفید، سید مرتضى ، شیخ طوسى در این زمان پدید آمدند. گسترش شیعه با حکومت حمدانیان و فاطمیین ادامه یافت ولى در دوره ایوبیان مجددا سخت گیرى بر شیعیان آغاز شد.

9 - در حکومت مغول در قرن هفتم در برخى نقاط مذهب شیعه رواج یافت . بزرگانى چون محقق حلى ، علامه حلى و خواجه نصیرالدین طوسى در همین زمان مى زیسته اند. با حاکمیت شاه اسماعیل صفوى بر ایران مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمى اعلام شد و تلاشهاى زیادى در ترویج آن صورت گرفت . علمایى چون شیخ بهایى ، میرداماد، ملاصدرا، فیض کاشانى و علامه مجلسى در همین زمان مى زیسته اند. اما در همین وقت با حاکمیت دولت عثمانى در برخى مناطق دیگر، شیعیان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و مذهب شیعه که زمانى در سوریه و مصر و ترکیه رواج داشت از آن مناطق رخت بربست .

10 - در کتب فرق و مذاهب ، فرقه هاى متعددى براى شیعه ذکر شده که اکثرا جعلى است ، و تنها فرقه هاى مهم موجود شیعه سه فرق امامیه ، زیدیه و اسماعیلیه هستند که از این میان اکثریت شیعه را امامیه یا شیعیان اثنى عشرى که قائل به امامت على (علیه السلام ) امام حسن (علیه السلام ) امام حسین (علیه السلام ) و نه فرزند معصوم آن حضرت هستند، تشکیل مى دهند.

معرفی سلفی‌گری در جهان اسلام

سلفی‌گری در جهان اسلام
برای این که جریان سلفیت شناخته شود، لازم است نخست به فرق اهل سنت اشاره شود، امروز در جهان اسلام، طبق آمار غرب، یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون مسلمان وجود دارد و طبق آمار مسلمانان، یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون مسلمان وجود دارد، که حدود ۱/۱ میلیارد سنی هستند.

چهار فرقه مذهبی اهل سنت و تفاوت‌های فقهی، کلامی و اخلاقی



چهار فرقه مذهبی اهل سنت:

شیعه ترین سنی / در باب وحدت

ماسال نیوز وحدت شیعه و سنی

همانگونه که در شیعیان افراطیونی مانند «غلاة علی الهی»ها و فرقه شیرازی ها وجود دارد در اهل سنت نیز مشابهت هایی هست اما نباید تصور شود که همه برادران سنی مذهب تکفیری و یا وهابی هستند.

همانگونه که متاسفانه در بین پیروان امیرالمومنین علی(ع) افراد تندرو و فرقه های افراطی از جمله "غلاة علی الهی" وجود دارند که علمای محترم ما عقیده آنان را مردود دانسته و شیعیان راستین نیز از آنان و راهشان مبرا هستند، در جوامع اهل سنت هم مشابهت هایی هست و تصور اینکه همه برادران اهل سنت تکفیری و یا وهابی باشند قضاوتی غیر منصفانه و دور از حقیقت است.

چگونه وهابیت را از سلفیت تشخیص دهیم؟

به گزارش 73 فرقه به نقل از گزارش «امپراتوری دروغ»، در این سلسله مطالب، به نقل از سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی علیزاده موسوی کارشناس ارشد اندیشه سیاسی جهان اسلام و مدیر پژوهشکده حج و زیارت، به بررسی «جریان سلفی‌یت، وهابیت و تکفیر با رویکردی به تحولات اخیر عراق» می‌پردازیم که قسمت سوم آن در ذیل آمده است.

*چگونه وهابیت را از سلفیت تشخیص دهیم؟

معرفی شیخ نمر النمر؛ آیت الله رزمنده +تصاویر

نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود، در پی سخنرانی آتشین آیت‌الله شیخ "نمر النمر" در نماز جمعه "العوامیه" عربستان، وی را ترور کرده و با مجروح‌کردن او، پیکر نیمه‌جانش را به مکان نامعلومی منتقل کردند؛ اقدامی که به شعله‌ور شدن آتش قیام مردم انقلابی "الشرقیة" و شهادت و جراحت بسیاری از آنان انجامید و به بحرین نیز کشیده شد. دادگاه عربستان، امروز برای او که مدت‌هاست دربند است، حکم اعدام صادر کرد.
73 فرقه به نقل از گروه بین الملل مشرق- شیخ "نمر باقر النمر" ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین، به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.

متن خطبه غدیر به 6 زبان زنده دنیا

متن خطبه غدیر به 6 زبان زنده دنیا
کتاب الکترونیکی
خطبه غدیر سراسر حکمت و معنویت است و ائمه را یکایک نام می‌ برد و از مردم می ‌خواهد که این خطبه را حاضران به غایبان و پدران به پسران بگویند.
به گزارش 73 فرقه به نقل از فرهنگ نیوز ، غدیر فقط یک واقعه تاریخی نیست، عده‌ ای در همان غدیر خلاصه شدند و فقط این روز را قبول دارند که آنها به خطبه غدیر جفا کردند اما ما شیعیان نیز به سهم خود به غدیر جفا کرده ایم.
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ