بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

پاکستان و پیدایش تشیع درآن

مقدمه

یکی از ضروری ترین نکات لازم برای ایجاد انسجام میان شیعیان جهان و نیز ترویج مذهب اهل البیت شناخت وضعیت شیعه در جهان معاصر اسلامی است. باتوجه به اینکه آمار شیعیان در نقاط مختلف دنیا به دلایل متعددی دقیقا مشخص نیست،رسیدن به هدف مذکور تلاش وکوشش مضاعفی را از سوی مراکز علمی واجرایی شیعی می طلبد. از آن جا که نقطه ی ثقل جغرافیایی شیعیان ،مناطقی است که بر روابط قدرت در سطح جهان تأثیر گذار است ،- مثلاً کرانه های خلیج فارس که ۷۰% ذخایر نفت جهان را داراست –
مراکز وابسته به استکبار نیز در سوی مخالف به منظور جلوگیری از پیشرفت مذهب تشیع دست به تحقیقات فراوانی زده اند که از جمله ی آن ها کتاب ژئو پولیتیک شیعه از دکتر فرانسواتوال می باشد که در این کتاب مؤلف جوامع شیعی را به سه دسته تقسیم کرده است :ابتدا آن ها که تأثیر جهانی ندارند ،هم چون شیعیان اسماعیلی ، سپس آن ها که تأثیرات محدود دارند ،هم چون شیعیان عراق و پاکستان و در نهایت آن ها که تأثیرات جهانی وسیعی دارند ،هم چون شیعیان ایران ،خلیج فارس و لبنان .
نکته ی جالب توجه این است که نویسنده در صفحه ی ۱۴۳ کتاب خود می گوید:«انفجار تشیع تنها به مواضع ژئوپولیتیکش در خاور میانه باز نمی گردد ،بلکه در محتوا و پیام سیاسی آن نهفته است.»دراین تحقیق سعی شده است به صورت مختصر ومفید کشور پاکستان،موقعیت جغرافیایی آن،چگونگی پیدایش، کشمکش های سیاسی،پیدایش شیعه وفعالیت های سیاسی شیعیان درپاکستان و بررسی شود.

شکست منافقین؛ الگوی مبارزه با داعش/به مناسبت 5مرداد سالگرد عملیات مرصاد


مروری بر گذشته
قبل از ورود به مبحث عملیات مرصاد، لازم است به‌ طور اجمالی، مروری بر تاریخچه سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق (منافقین) مطالبی چند مطرح شود. این گروهک، در عمل از پاییز سال 47 و به دنبال نشست تبریز با حضور سه عضو موسس، محمد حنیف‌نژاد، سعید محسنی و عبدی نیک‌بین آغاز فعالیت کرد و در سال 50 نیز نام سازمان مجاهدین خلق برای آن انتخاب شد. این سازمان از نظر ایدئولوژی ابتدا ادعا داشتند که اسلامی بودند - البته اسلامی که مدنظر نهضت آزادی بود -  اما از اوایل دهه 50 شمسی این سازمان تصمیم به تغییر ایدئولوژی سازمانی خود گرفت و سرانجام در اردیبهشت سال 54 بیشتر رهبران سازمان در بیانیه‌ای اعلام کردند که اسلام را کنار گذاشته و مارکسیسم را به عنوان ایدئولوژی سازمان به رسمیت می‌شناسند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهک منافقین هر روز به انحای مختلف با مواضع انقلابی حضرت امام مخالفت می‌کردند، به‌طوری که مسعود رجوی، سرکرده این گروهک از امضای متن قانون اساسی جمهوری اسلامی سر باز زد و رسماً اعلام نمود با تعدادی از اصول مصوب قانون اساسی از جمله اصل مترقی ولایت فقیه مخالف است. بالاخره، سازمان منافقین در 30 خرداد 1360 اعلام نمود که مخالفت‌ها و مبارزات سیاسی آنها به بن بست رسیده و سازمان ناچار وارد فاز مبارزه مسلحانه می‌شود و از آن پس شروع به عملیات ترور در سراسر کشور نمود. در همین راستا تعداد زیادی از مسئولین و اغلب، مردم عادی در عملیات‌های تروریستی آنها به شهادت رسیدند.

منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ