بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

دروغی بزرگ در مورد حوزه علمیه قم

وحشت غرب از قدرت مراجع تقلید شیعه!!


73 فرقه به نقل از پایگاه جامع فرق ادیان و مذاهب_ اخیرا بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با وارد کردن سخنی سخیف سعی بر خدشه وارد کردن چهره مراجع تقلید و تخریب جایگاه روحانیت دارند. این افراد با بیان ادعایی گزاف، درباره تأسیس حوزه علمیه قم توسط امپریالیست‌ها برای مبارزه با کمونیسم به نحوی ناشیانه عمل کرده‌اند که حتی از طرف دیگر سایت‌های ضد نظام مورد هجمه و تمسخر قرار گرفته‌اند. 
استدلال این افراد در مورد تأسیس حوزه علمیه قم توسط جورج ناتانیل کرزن این‌ چنین است: جورج ناتانیل کرزن George Nathaniel Curzon مؤسس حوزه علمیه قم در ایران است، او از کودکی در جذب مطالب کتاب‌ها و درس و بخصوص انشاء‌نویسی استعداد خارق‌العاده‌ای از خود بروز داد. در تنهایی سخت مطالعه می‌کرد در کالج همیشه شاگرد اول بود. درست پیش از ورود به آکسفورد از درد جانکاه ستون فقرات که چهار سال پیش‌تر در اثر افتادن از اسب هنگام سوارکاری عارضش شده بود سخت رنج می‌برد و این درد تا پایان عمر همراه او بود. به همین خاطر تا پایان عمر مجبور شد از دارو استفاده کند و غالباً در لحظه‌های حساس و بسیار حیاتی در موقعیت شغلی و پرداختن به امور امپراتوری بریتانیا سبب کج‌خلقی او می‌شد و تعادل او را بر هم می‌زد. کرزن برای اولین بار نماینده مجلس لرد‌ها شد و آهنگ سفر به دور دنیا کرد و شیفتهٔ سفر به آسیا شد و اولین‌بار عنوان خبرنگار روزنامه تایمز به ایران آمد، حاصل این سفر مذاکره برای تعیین یک محل ثابت و فراگیر ویژه تدریس علوم اسلامی مربوط به شیعه در ایران و توسعه آن بود که متعاقب آن حوزه علمیه قم تأسیس شد! 
نکته جالب این شبهه این است که این مطلب به قدری گزاف است که از طرف خود دشمنان تشیع رد شده است و با انتقاد شدید کار‌شناسان آن‌ها مواجه شده است. 
باید یادآور شویم که حوزه علمیه قم در سال ۱۳۰۱ توسط آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی تأسیس شد و به خواست خدا چنان برکت و عظمتی یافت که طی مدت کوتاهی کانون اسلام‌خواهی و مبارزه علیه استعمار و استکبار و استبداد و باعث احیای مجدد قرآن و مکتب اسلام گردید. آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی در ۱۲۷۶ ه.ق در «مهرجرد» از توابع یزد متولد شد. در ۶ سالگی پدر خود را از دست داد و تحت سرپرستی مادرش قرار گرفت. پس از تحصیلات مقدماتی در اردکان و یزد جهت تحصیل و تکمیل علوم دینی به کربلا و سپس به سامرا و نجف مهاجرت کردند. ایشان پس از ۳۷ سال اقامت در کربلا، سامرا و نجف به اراک آمده و حدود ۸ سال به تربیت طلاب و تشکیل حوزه مشغول شدند. پس از این دوران به سال ۱۳۴۰ قمری مطابق با سوم فروردین ۱۳۰۱ شمسی به قصد زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) به قم حرکت کردند و همین سفر بود که مرحله تازه‌ای در تاریخ پرشکوه شیعه را رقم زد، چرا که ایشان با اصرار علما و مردم قم خصوصا حاج شیخ محمدتقی بافقی و پس از استخاره با قرآن تصمیم به اقامت در شهر قم و تأسیس حوزه علمیه این شهر گرفتند. حوزه علمیه‌ای که در عصر خفقان رضاخانی مردان روحانی بزرگی را گرد شمع وجودی آیت الله حائری یزدی پرورش داد به نحوی که شاگردان ایشان بالغ بر ۶۰۰ نفر شدند. در این میان تقدیر الهی چنین بود که بزرگ‌ترین احیاگر اسلام ناب، حضرت امام خمینی (ره)، از این حوزه برخاسته و دست به قیامی الهی بزنند و نهضت عظیم اسلامی به رهبری روحانیت مبارز شیعی را ایجاد کنند. حوزه علمیه قم از زمان تأسیس تاکنون مرکز اصلی مبارزه و اندیشه مترقی اسلام در عصر حاضر بوده است. [۱]

منبع: 
 [۱] مرکز اسناد انقلاب اسلامی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ