بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

از خیانتهای حدیث سازان مکتب خلفا به ساحت مقدس حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله)2

تهمت خوردن گوشت حرام!!

امروزه در سایتهای اینترنتی حملات فراوانی از سوی غیر مسلمانان به ساحت مقدس پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می‌شود. متأسفانه احادیث جعلی کتب باصطلاح صحیح اهل سنت که جمعیت اکثر مسلمانان جهان را نیز امروزه تشکیل می‌دهند، منابع غنی برای حملات دشمنان اسلام فراهم آورده است.

بخاری در صحیح خود در جزء 7 باب ماذُبح علی‌النُصب والاصنام از عبد‌الله‌بن عمر از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می‌کند که آن حضرت قبل از بعثت با «زید‌بن عمرو‌بن نُفیل» در دامنه کوه بلدح ملاقات نمود و برای وی سفره‌ای پهن کرد که در آن سفره گوشت هم وجود داشت و زید از خوردن آن گوشت ابا ورزید و گفت: من از این گوشتهایی که شما(یعنی حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله) !!! ) به نام بتهای خود ذبح می‌کنید نمی‌خورم و من فقط از گوشت حیواناتی که با نام خدا ذبح می‌گردد تناول می‌کنم.

احمد نیز در مسند خود ج 1 ص 189 نقل می‌کند: «رسول خدا با ابوسفیان مشغول خوردن غذای سفره‌ای بودند زید‌بن عمرو‌بن‌نفیل از کنار آنها عبور کرد، پس رسول خدا و ابوسفیان او را به غذا دعوت کردند ولی زید گفت: ای پسر برادرم! من از گوشتی که به نام بت‌ها ذبح شده باشد نمی‌خورم. از آن زمان دیگر دیده نشد پیامبر (صلی الله علیه و آله) از گوشتی که به نام بتها ذبح شده بود بخورد تا آنکه به پیامبری مبعوث شد!

تحلیل

اینکه زید‌بن‌عمروبن نفیل از حنفاء بوده و قبل از اسلام موحد و بر دین حضرت ابراهیم (علیه السلام) بوده است مورد اتفاق تمام مسلمین است . ولی حدیث سازان مکتب خلفاء برای پر رنگ کردن شخصیت خلیفه دوم نادانسته یا تعمداً !! چنین جسارتی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نموده‌اند.

اولاً: زید‌بن عمرو فرزند عمو و پدر زن عمر بن خطاب بوده است.[1] لذا حدیث‌سازان بدینوسیله بطریق غیر مستقیم سعی در قداست خلیفه (عمر) داشته‌اند و به تبعات آن اهمیتی نداده‌اند. شاهد آنکه راوی این دو حدیث تنها عبد‌الله پسر خلیفهء دوم (عمر) و هشام ابن سعد نوه زید هستند.

ثانیاً: کدام عاقلی می‌پذیرد که تقوای پیامبر منتخب و مصطفای الهی قبل از بعثت کمتر از مردمان عادی باشد. اگر چنین بود خدایی که «مصطفین‌الاخیار» را بر‌می‌گزیند چرا زید را به پیامبری بر نیانگیخت؟!

ثالثاً: پیامبر (صلی الله علیه و آله) که جای خود دارد، بنابر نقل روایات صحیح حتی عبد‌المطلب و ابوطالب(علیهما السلام)  هم از خوردن گوشتهایی که بنام بتها ذبح می‌گردید خود‌داری می‌کردند.

رابعاً: بنظر می‌رسد حدیث‌سازان بدینوسیله به صورت ضمنی سعی داشته‌اند بت‌پرستی شیخین پیش از ظهور اسلام را نیز توجیه کنند.

 



[1] . اسد‌الغابه 4: 78

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ