بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

داعش چه تفاوتی با سلفی ها دارد؟

 

اعتراف یکی از مبلغان سرشناس عربستانی به ریشه داشتن تفکرات داعش در اندیشه سلفی با واکنش های گسترده ای در پایگاههای اجتماعی همراه شده است. به طوری که یک نویسنده عربستانی با تأیید این موضوع گفت: با گشودن هر کتاب سلفی ها، برنامه کار داعش را می توان به صورت مستدل مشاهده کرد.

به گزارش 73 فرقه به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد علی المحمود" در صفحه تویتر خود نوشت: قبل از اعلام موجودیت داعش، بارها تأکید کردیم که با رشد بی رویه افکار سلفی گری، پدیده ای زشت تر از القاعده به وجود خواهد آمد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، المحمود در صفحه ای تحت عنوان "کلبانی: داعش ریشه در سلفی گری دارد" اظهار داشته است: از زمانی که این تشکیلات تروریستی کثیف "داعش" ظاهر شده است، ما بارها گفته ایم که این گروهک، تجسم و تحقق عملی اندیشه های سلفی است و هنوز چهره واقعی آن به طور کامل آشکار نشده است.

المحمود افزود: 10 سال قبل به طور صریح اعلام کردیم که تروریسمی که در داخل کشور [عربستان] ما را هدف قرار داده است، بیش از هر چیز نتیجه افکار سلفی گری است.

وی افزود: سلفی بودن داعش، نیازی به تأیید مشایخ و علما ندارد با گشودن هر کدام از کتاب های اعتقادی سلفی ها برنامه کار داعش را به طور مفصل و مستدل مشاهده خواهید کرد.

به گفته این نویسنده عربستانی، تفاوت داعش با سایر سلفی های سنتی در آن است که این گروهک جرأت اجرا و عملی کردن افکار سلفی را دارند. این در حالی است که سایر گروههای سلفی به تأیید و "کف زدن" اکتفا می کنند.

محمد علی المحمود نویسنده عربستانی همچنین افزود: از چند سال پیش تاکنون، دهها مقاله درباره سلفی گری نوشته و در آن اشاره کرده ام سلفی گری سنتی در حقیقت ایدئولوژی تنفر از دیگران است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیا باید حتما یک شیخ سلفی به صراحت به تروریست بودن ساختار سلفی گری اعتراف کند تا دریابیم که سلفی گری ایدئولوژی تروریستی است؟

یادآور می شود اخیرا عادل الکلبانی مبلغ سرشناس عربستانی و از ائمه سابق جماعت مسجد الحرام، ریشه تشکیلات تروریستی داعش را در سلفی گری دانسته و خواستار مقابله با آن شده بود.

"محمد علی المحمود" استاد دانشکده زبان و ادبیات عرب دانشگاه قصیم در شمال غرب ریاض پایتخت عربستان بود که در ماه نوامبر سال 2007 براساس حکم هیأت امنای دانشگاه [به دلایل نامعلوم] از تدریس منع شد و به بخش اداری دانشگاه منتقل شد. اما روزنامه عربستانی "سبق" دلیل این امر را جلوگیری از انتقال افکار روشنفکرانه به دانشجویان اعلام کرد و نوشت این تصمیم در قصیم با استقبال گسترده ای مواجه شده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ