بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

ارتباط حماس و داعش؟

با سلام ایا درست است که گروه حماس در جنک عراق از مواضع داعش حمایت کرده است؟با تشکر

با سلام و تحیت و قدردانی از مکاتبه شما با این مرکز
در پاسخ به سوال شما باید گفت : اساسا هیچ گونه ارتباط ارگانیکی بین جنبش اسلامی حماس و گروه تروریستی داعش وجود ندارد و جنبش حماس از گروه داعش چه در جنگ عراق و چه در غیر آن، حمایت نمی کند . یکی از رهبران جنبش حماس ، وجود هر گونه عناصر افراطی مرتبط با تشکیلات القاعده و یا گروه تروریستی داعش در نوار غزه را رد کرد. به گزارش مشرق نیوز، یکی از رهبران جنبش حماس وجود هر گونه عناصر افراطی مرتبط با تشکیلات القاعده و یا گروه تروریستی داعش در نوار غزه را رد کرد.
«صلاح البردویل» با رد هر گونه وجود عناصر تشکیلات القاعده و داعش در نوار غزه تاکید کرد که هدف از انتشار این قبیل اخبار کذب، بدنام کردن حماس و مقاومت است.وی افزود ؛ غزه دولتی دارای دستگاه‌های امنیتی و مقاومت یکپارچه دارد.
بردویل اشاره کرد که آنچه در این مورد گفته می‌شود، داستان‌های ساختگی است که هدف از آن مرتبط کردن حماس و مقاومت با القاعده و تروریسم است اما هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود که هدف گروه‌های مقاومت نابودی اشغالگران است.
( مشرق نیوز http://www.mashreghnews.ir )
همچنین در روز های اخیر نیز، اسامه حمدان، مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ضمن محکوم کردن انتشار این شایعات تاکید کرد که چنین شایعاتی به مروجان آنها ضربه می زند، نه حماس و ملت فلسطین.
وی ضمن تکذیب اخباری را در مورد برپایی جشن و سرور در غزه به خاطر عملیات داعش در عراق و برافراشتن پرچم آن در غزه به هنگام تشییع جنازه شهدا منتشر کرده‌اند، گفت:
«تاکید می‌کنم این اخبار بی پایه و اساس است، از تمامی افرادی که اینگونه اخبار را منتشر می‌کنند تقاضا دارم قبل از انتشار چنین شایعاتی درباره صحت و سقم آنها تحقیق کنند. این شایعات مغرضانه در حالی منتشر می‌شود که ملت فلسطین به مقابله با رژیم صهیونیستی برخاسته و این روزها آماج حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. در اینجا باید خاطرنشان کنم که بخشی از عکس‌هایی هم که از جشن مردم غزه به خاطر داعش منتشر کرده‌اند، ساختگی و فتوشاپی است و بخشی دیگر هم اصلا مربوط به غزه نیست. در این ماه مبارک، ملت‌های اسلامی منتظر لحظات افطار و اذان برای سرو افطاری هستند، ولی ملت فلسطین تحت اشغالگری افطار می‌کنند و شهید می‌دهند، همان طوری که این اتفاق در شهرهای قدس و الخلیل و غزه رخ داد، اینکه برخی‌ها بیایند و اخباری بی پایه و اساس را بیان کنند، مردود است و چنین اقدامی فقط به خود آنان ضربه می‌زند و هیچ لطمه‌ای به ملت و مقاومت فلسطین نمی‌زند.»
وی همچنین در ارتباط با پخش شایعاتی پیرامون همدستی حماس و اسرائیل در عراق که در آنها حماس را به همکاری با اسرائیل و ارسال اسلحه از طریق اردن برای داعش در عراق متهم کرده اند، نیز گفت :
« این خبر خنده آور و تمسخر آمیز است، همگان می‌دانند که حماس مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را رهبری می‌کند، کسی که می‌خواهد از مقاومت فلسطین حمایت کند، باید از حماس حمایت کند. همگان می‌دانند که هدف رژیم صهیونیستی از حملات اخیر پس از اسارت سه نظامی صهیونیست، سرکوب مقاومت فلسطین، به ویژه حماس است. بعید می دانم که کسی اینگونه اخبار ساختگی را باور کند، از افرادی که قصد دارند به این شیوه سطحی نگرانه به حماس لطمه بزنند می‌خواهم بدانند که اینگونه اقدامات به خودشان لطمه می‌زند، هرگز به حماس و ملت فلسطین که همواره در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت و پایداری می‌کنند، ضربه‌ای نمی‌زند.»
اسامه حمدان، پخش چنین شایعاتی را بهترین هدیه و خدمت به دشمن صهیوینستی دانسته و موضع حماس پیرامون لزوم حفظ وحدت اسلامی را چنین بیان نمود:
« موضع حماس درباره ضرورت وحدت اسلامی کاملا شفاف و واضح است. ما امت واحدی هستیم و این امت باید در مصاف با دشمناناش وحدت رویه داشته باشد، کسی که به فرقه گرایی دامن می زند، در حقیقت خانه خودش را به آتش می‌کشد، آتشی را در خرمن امت اسلام بر می‌افروزد، ما در حماس بر این باوریم که جنگ اصلی با رژیم صهیونیستی است که مورد حمایت آمریکا است و رویارویی حقیقی با این رژیم است. کسی که دلش به حال امت اسلام و مسلمانان می سوزد و مدافع آنها و به دنبال تحقق مصالح و منافع این امت است، باید گام عملی برای مقابله با دشمن صهیونیستی بردارد، چون جنگ اساسی و درست اینجاست. »
(خبرگزاری جهان نیوز یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳)
البته نکته ای را که می بایست شما پرسشگر محترم در تحلیل خود بدان توجه داشته باشید این است که اگر هم افرادی از ملت بزرگ فلسطین به صورت شخصی و به انگیزه های مختلف مثل علاقه به حزب بعث و مانند آن از تحرکات داعش حمایت کنند؛ هیچ گاه نباید این حمایت و اقبال را به حساب کل مردم مظلوم فلسطین و یا جنبش حماس که در خط مقدم مقاومت علیه رژیم جعلی اسرائیل قرار دارند گذاشت. همانگونه که ممکن است بخشی از افرادی که در ایران به سر برده و ایرانی محسوب می شوند علایق وسلایقی داشته باشند که با آرمان ها و ارزش های اکثریت ملت بزرگ ایران همخوانی نداشته باشد. بهترین شاهد مثال برای چنین موردی، منافقین یا همان مجاهدین خلق ایران می باشند که در عین ایرانی بودن ، در ارتکاب جنایات وحشیانه نسبت به ملت مسلمان ایران چیزی از گروه داعش کم ندارند. ولی در عین حال هیچ گاه نمی توان جنایات وحشیانه منافقین را به ملت مسلمان ایران نسبت داد.
تذکر نکته ای در پایان چندان هم خالی از لطف نیست. همانگونه که بنیان گروه تروریستی داعش و گروه های مشابه آن بر القای تفرقه بین مسلمانان و مشغول کردن آنها به اختلافات فرقه ای و جنگ های داخلی نهاده شده است، قدرت های سلطه گری که در مراحل مختلف تکوین وگسترش این گروه ها از آنها حمایت کرده و به نوعی خاستگاه مادی و معنوی آنها به شمار می روند نهایت تلاش خود را می نمایند که همین سیاست را به صورت موذیانه ای دنبال نموده و با انتساب گروه های جهادی مانند حماس به گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده ، و با بدنام کردن آنها، حمایت کشور هایی مانند جمهوری اسلامی ایران وملت مسلمان ایران این گروه های جهادی را کمرنگ نمایند تا در پرتو آن و در کنار تضعیف مقاومت در سوریه و لبنان ، رژیم صهیونیستی بتواند به صورت همه جانبه به سرکوب این گروه های جهادی فلسطینی که در صف اول مقاومت هستند بپردازد. نکته ی بسیار جالب این است که تمامی این شایعات و اتهامات به حماس دقیقا در زمانی به صورت وسیع در رسانه های جهانی وابسته به صهیونیست اتفاق افتاد که بعد از آن و در دو هفته ی اخیر رژیم جعلی صهیونیستی ، حمله ی وحشیانه و همه جانبه ای را به باریکه ی غزه آغاز نمود که اخبار مربوط به نسل کشی ها و کشتار کودکان و زنان و مردان مظلوم فلسطینی ساکن در آنجا را هر روزه از رسانه ها شاهد هستیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ