بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

عمر کشون!! یک رسم خرافی و احمقانه از سوی برخی جهال شیعه!

خاطره تکان‌دهنده آیت‌الله مرعشی در مورد عمر کشون!
متأسفانه هرساله روز نهم‌ربیع‌الاوّل، در فاصله‌ای اندک از هفته‌ وحدت به وسیله جهالت عدّه‌ای خاص، وحدت و انسجام مسلمین خدشه دار می شود.
به گزارش 73 فرقه به نقل از مشرق؛ کتاب «نهم ربیع؛ جهالت‌ها خسارت‌ها» نوشته حجت الاسلام مهدی مسائلی که انتشارات وثوق آن را وارد بازار نشر کرده، از جمله کتاب هایی است که در خصوص برخی رفتارهای غلط منبعث از تفکرات افراطی در خصوص نهم ربیع و جشن هایی مردمی که وهن دین را در پی دارند، با استناد به نظر بزرگان دین، به روشنگری پرداخته است. فارس گزارشی از این کتاب منتشر کرده که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانید:
 
متأسفانه هرساله روز نهم‌ربیع‌الاوّل، در فاصله‌ای اندک از هفته‌ای که نام وحدت اسلامی را بر دوش می‌کشد، به فرصتی برای دشمنان امّت اسلامی تبدیل می‌‌شود تا به وسیله جهالت عدّه‌ای خاص، وحدت و انسجام مسلمین را هدف قرار داده و با ایجاد تفرقه میان آنان، به اهداف شوم خود نزدیک‌تر شوند. کتاب « نهم ربیع جهالت و خسارت‌ها»؛ گوشه‌هایی از خسارت‌های شکل گرفته از جهالت‌های این روز را به تصویر کشیده است.
 
مقام معظم رهبری: فاطمه زهرا(س) از این کار راضی نیست
 
رهبر انقلاب در همین رابطه می‌فرمایند:«بعضی‌ها به نام شادکردن دل فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، این روزها و در این دوران ما کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند! می‌فهمید چه می‌گویم؟ بهترین وسیله‌ای که دشمنان بزرگ انقلاب پیدا کردند برای این‌که نگذارند انقلاب به کشورهای اسلامی برود، می‌دانید چه بود؟ گفتند این انقلاب، اسلامی نیست! گفتند اینها دشمن شما- چند صد میلیون مسلمان- هستند! امام بزرگوارمان ایستاد و گفت این انقلاب، اسلامی است؛ شیعه و سنی در کنار هم هستند؛ کنار هم هستند. اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیای آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند. نواری پیدا کند، ببرد این‌جا و آن‌جا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید، این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی‌ها دارند به نام فاطمه زهرا، علیها‌السلام، این کار را می‌کنند.
 
در حالی که فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، راضی نیست. این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شد. آن مرد الهی، آن وارث واقعی فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، در زمان ما، آن همه زحمت کشید. این جوان‌های پاک ما این‌جور رفتند خون‌هایشان را ریختند تا انقلاب را بتوانند عالم‌گیر کنند. آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شادکردن دل فاطمه‌ زهرا، کاری بکند که دشمنان حضرت فاطمه‌زهرا را شاد کند.»
 
قصه روز نهم ربیع در فرهنگ عوام شیعه
 
روز نهم‌ربیع‌الاوّل در فرهنگ عوام شیعه، به روز کشته شدن خلیفه دوّم شهرت یافته است. آنها این امر را مسلّم می‌دانند که در چنین روزی خلیفه دوّم به دست مردی ایرانی به نام ابولؤلؤ مجروح و مقتول می‌گردد. داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری نیز در این‌باره میان آنها رواج یافته که بیشتر آنها را می‌توان ساخته و پرداخته فرهنگ عوام دانست. ولی با این حال در این میان دست‌های مشکوکی نیز بوده‌اند که همواره خواسته‌اند به این قضیه دامن زده و آن را از اعتقادات شیعه به شمار آورند.
 
اما با رجوع به کتاب‌های تاریخی و بررسی آنها به این حقیقت خواهیم رسید که تمامی آنها به اتفاق ماه ذی‌الحجه را به عنوان مَقْتَل خلیفه دوّم معرفی نموده‌اند و با اندکی اختلاف در روز آن، دوشنبه یا چهارشنبه،26 یا 27 ذی‌الحجه را به عنوان روز مجروح شدن خلیفه دوّم شناخته‌اند.
 
استفتا از مراجع تقلید در مورد نهم ربیع
 
این نکته‌ای است که مورد هشدار بسیاری از بزرگان و مراجع قرار گرفته است. همچنان‌که آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی در مورد روز نهم ربیع می‌فرمایند: روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایّام مخصوص در منابع معتبر نداریم. و ثانیاً: بر فرض چنین چیزی باشد که نیست مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست هم‌چنین سخنان رکیک و کارهای زشت دیگر. و ثالثاً: تولّی و تبرّی راه‌های صحیحی دارد نه این راه‌های خلاف.
 
همچنین آیت الله العظمی تبریزی(قدس سره) نیز در جواب سؤالی پیرامون این روایت می‌فرمایند: بسمه‌تعالى؛ روایت مزبور صحیح نیست و فرقى بین ایّام نیست و معصیت، معصیت است، والله العالم.
 
آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(قدس سره) نیز در جواب سؤالی می‌فرمایند: حدیث رفع القلم صحیح نیست، بلکه هر مسلمانی موظف به انجام واجبات دینی بوده و فرقی در ایّام سال نسبت به آن وجود ندارد، و انجام اعمالی که موجب تفرقه مسلمین یا وهن شیعه شود جایز نیست.
 
خاطره تکان دهنده آیت الله مرعشی نجفی
 
حضرت آیت الله العظمی مظاهری در نقل خاطره‌ای از استادشان آیت الله مرعشی نجفی می‌فرمایند: «خدا رحمتش‌ کند، درجاتش‌ عالیست، عالی‌تر کند، مرحوم‌ آیت‌ الله مرعشی، من‌ مکاسب‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم، هم‌ کفایه‌ خواندم، هم‌ مکاسب... ایشان‌ بنایشان‌ این‌ بود برای‌ این‌که‌ خسته‌ نشوند، یک‌ قصه‌ای‌ گاهی‌ اوقات‌ یا خیلی‌ از اوقات‌ در میان‌ درس‌ برای‌ شاگردها می‌گفتند و یکی‌ از قصه‌هایشان‌ این‌ بود که‌ می‌گفتند:
 
پدر من‌ از علمای‌ نجف‌ بوده‌ یک‌ شاگرد سنی‌ داشت، این‌ فرد می‌خواست‌ برود کردستان‌ و کرمانشاه، با پدر من‌ خداحافظی‌ کرد و رفت، پدر من‌ آمد ایران‌ و رفت‌ مشهد، در زمان برگشت‌ قافله‌ ما غروب‌ به کرمانشاه رسید، من‌ خیلی‌ وحشت‌ کردم‌ که‌ حالا چه‌ می‌شود، آن‌ وقت‌ وضع‌ کرمانشاه‌ و وضع‌ کردستان‌ به خاطر شیعه‌ و سنی‌گری‌ خیلی‌ بد بود، ناگهان‌ آن‌ شاگرد من‌ پیدا شد، خیلی‌ با من‌ گرم‌ گرفت‌ و بالاخره‌ با زور و رودربایستی‌ من‌ را خانه برد‌ خیلی‌ هم‌ خدمت‌ کرد به‌ من، بعد آخر شب‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا ما یک‌ جلسه‌ای‌ داریم‌ شما بیاید برویم‌ توی‌ این‌ جلسه، گفتم‌ می‌آیم، خلاصه مرا بردند توی‌ آن‌ جلسه، وقتی‌ نشستم‌ توی‌ جلسه، دیدم‌ این‌ سبیل‌ گُنده‌ها، سبیل‌ کشیده‌ها می‌آیند، تعجب‌ کردم، چه‌ خبر است، یک‌ وقت‌ مَنقَلی‌ پر از آتش‌ که‌ آتش‌ زغالی‌ که‌ اَلُو داشت، این‌را هم‌ آوردند، یک‌ مجمع‌ را هم‌ آوردند گذاشتند روی‌ این‌ آتش‌ها، روی‌ این‌ منقل‌ .من‌ تعجب‌ کردم، ترس‌ هم‌ من‌را گرفته‌ بود که‌ این‌ها چه‌ کار می‌خواهند بکنند، یک‌وقت‌ دیدم‌ یک‌ جوانی‌ زیر غُل‌ و زنجیر، قیافه‌ای شبیه مردم‌ همدان‌ داشت، آوردند. یک‌ سفره‌ چرمی‌ هم‌ پَهْن‌ کردند، او را نشاندند روی‌ سفره‌ چرمی‌ و کسی‌ با یک‌ ضربت‌ گردنش ‌را زد، آن‌ مجمع‌ که‌ داغ‌ بود گذاشتند روی‌ گردن‌ این‌که‌ خون‌ بیرون‌ نیاید، غُل‌ و زنجیرها را هم‌ باز کردند این‌ هی‌ دست‌ و پا می‌زد این‌ها هم‌ قاه‌ قاه‌ می‌خندیدند. من‌ غش‌ کردم‌.
 
بالاخره‌ قضیه‌ تمام‌ شد و من‌ در حال‌ غش‌ بودم، کم‌کم‌ مَرا به‌ هوش‌ آوردند اما آن‌ موقعی‌ که‌ نزدیک‌ بود به‌ هوش‌ بیایم‌ می‌دیدم‌ با هم‌ زمزمه‌ دارند، این‌ شیعه‌ است‌ این‌را هم‌ بیاورید دومی‌اش‌ باشد، آن‌ طلبه‌ می‌گفت:‌ نه‌ بابا من‌ درس‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم، این‌ از آن‌ سنی‌های‌ داغ‌ است‌ معلم‌ من‌ بوده، بالاخره‌ من‌ را نجات‌ داد، آمدیم‌ خانه، وقتی‌ من‌ حال‌ آمدم، این‌ طلبه‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا من‌ سنی‌ هستم، اما مُرید شما هستم، می‌دانید شما را خیلی‌ دوست‌ دارم، نمی‌خواستم‌ ناراحتتان‌ کنم، اما بُردم‌ آن‌جا یک‌ پیام‌ بدهید به‌ علمای‌ نجف‌ و پیام‌ این، که‌ شما عُمَرکُشون‌ کنید ما هم‌ این‌جور می‌کنیم،‌ ما رسم‌مان‌ است‌ یک‌ شیعه‌ را یک‌ جایی‌ پیدا می‌کنیم‌ زندانی‌اش‌ می‌کنیم‌ غُل‌ و زنجیر می‌کنیم‌ تا شب‌ چهارشنبه، شب‌ چهارشنبه‌ همه‌ ما جمع‌ می‌شویم‌ برای‌ رضایت‌ خدا، قربة الی‌ الله این‌را می‌آوریم‌ و این‌ بلا را به‌ سرش‌ می‌آوریم‌ که‌ تو دیدی.»
 
 
فتوای آیت الله وحید خراسانی
 
سؤال:باسمه تعالی/ ما جمعی هستیم ساکن در محلی که اهل‌سنت زندگی می‌کنند و آنها ما را کافر می‌دانند و می‌گویند شیعه کافر است در این‌صورت آیا ما هم می‌توانیم با آنها معامله به مثل کنیم و همان‌طوری که آنها ما را کافر می‌دانند ما هم با آنها معامله کفار کنیم. مستدعی است وظیفه شرعی ما را در مقابل این حملات بیان کنید./امضاء:جمعی از مؤمنین
 
پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم
 
هر کس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء، صلی الله علیه وآله وسلم، بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال کسی که پیرو مذهب جعفری است محترم است.
 
و وظیفه شرعی شما آن است که با گوینده شهادتین هر چند شما را کافر بداند به حسن معاشرت رفتار کنید، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار کردند شما از صراط مستقیم حق و عدل منحرف نشوید، اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بروید، و اگر از دنیا رفت به تشییع جنازه او حاضر شوید، و اگر حاجتی به شما داشت حاجت او را برآورید، و به حکم خدا تسلیم باشید که فرمود: «ولاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى» و به فرمان خداوند متعال عمل کنید که فرمود: «ولاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَیْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا» والسلام علیکم و رحمة الله
 
مطلب خیلی خوبی بود
بااجازه ازمطالب تون استفاده کردم (البته باذکرمنبع!)
انشاالله که همه ناشرباشیم
وبیش ازپیش تکمیل کننده ی پازل دشمن نباشیم.....
یک مشت حرف بی سند...
يكشنبه ۱۴ دی ۹۳ , ۲۱:۲۲ دلداده مادر بی مزار
گویند به ما که حتک حرمت نکنید
پشت سر آن حرام زاده(عمر)صحبت نکنید
درپاسخ اینطایفه ما می گوییم
لعنت به کسی که گفت لعنت نکنید
الحمق داء لا یداوی قط.
بله ؛ صحیح
متاسفانه خیلی ها رعایت نمیکنند.
همانطور که عمر ایران و ایرانی را لجن مال کرد ما هم این حرامزاده را لجن مال میکنیم دلیل نمی شود چون یک عده تازی زاده از این کار خوششان نمی اید ملت ایران اینکار را نکنند .اتفاقا انهایی که جلوگیری میکنند یا احمق هستند و از تاریخ ایران و ظلم های عمر ملعون چیزی نمیدانند یا چون خودشان عرب زاده هستند نمی خواهند که ما ایرانی ها اینکار را بکنیم .من یک سوال دارم اگر عمر حرام زاده خوب بود چرا یک ایرانی او را کشت ؟ چون داشت به ما ایرانی ها ظلم میکرد. بزرگترین افتخار من این است که عمر حرامزاده بدست یک ایرانی شجاع کشته شد.
حماقت حماقت است.
من لا تقیة له لا دین له.
بهتر است این مراسم برگزار شود تا دل اهل بیت ارام گیرد هممین حرفاروزدیدکه این هاپرروشدند
اهل بیت علیهم السلام با تقوا و دینداری ما دلشون خنک میشه نه با این کارها!
با سلام در پیام های بالا خواندم که عرب زاده بودن به عنوان توهین و ایراد آورده شد. به نظر شما برای آنها که مسلمانند این یک توهین نیست وقتی تمام امامان معصوم ما عرب زاده بودند؟ آیا نسلهای قبل پیغمبر که به بزرگی از آنان یاد می شود و خود ایشان عرب نبودند؟
واقعیت اینست که پیامبر برتری را به تقوا و علم نسبت دادند و نه بحث عرب و عجم بودن زمان جاهلیت!
امام عصر(عج) هم در زمان ظهور به زبان دین ما یعنی عربی صحبت می کنند و حتی خوب بود اگر ما مسلمانان هم مثل ارامنه و کلیمی ها و بعضی ادیان دیگر... زبان دین خود را بعنوان زبان دوم بین خود استفاده می کردیم... نه زبان استعمار ی را ستایش و زبان دینمان را با ایراد گرفتن و نفرت یاد کنیم... که قطعاً این تبلیغات مسموم و ایجاد دشمنی یک توطئه از طرف دشمنان ما و دین ماست...

موضوع وحدت اسلامی نقطه آسیب پذیر جوامع اسلامی در حال حاضر است و همانگونه که بین ما ضد عرب بودن را تبلیغ کرده و حتی اسلام را متعلق به عربها معرفی می کنند و به هر طریقی از احساسات مردم سوء استفاده می کنند ، بین عرب ها هم بر ضد عجم تبلیغ می کنند اما کی می خواهیم بفهمیم اینگونه دشمن های قسم خورده مسلمانان بدور از توجه و حتی حس دشمنی ما براحتی می توانند با انواع و اقسام تفرقه ها و استفاده از جهالت و تعصب بی منطق و گاه مغرضانه بعضی از مردم ، هر شرارت و توطئه ای را که بخواهند می توانند به راحتی علیه مسلمین به سرانجام برساند!!!!!!!.......
اگر مسلمانید به قول صریح قرآن کریم اشدا علی الکفار و رحمابینهم  کمی توجه کنید...

حضرت علی تفرقه ایجاد نکرد ، توهین نکرد بخاطر اسلام ، ما هم همین کار را می کنیم مگر کسی بخواهد منافع دین را فدای حب و بغض شخصی خود کند و خلاف اسلام و فتواهای مراجع تقلید عمل کند... که این شخص قطعا مسلمان نیست و فقط مسلمان نمایی بدور از فهم و بینش سیاسی است که براساس سلیقه خود دین را تفسیر به رای کرده و بر طبق منافعش و گزینشی به آن عمل می کند...

چه جالب. مدیر این وبلاگ چه مطلبی گذاشته. و چه نظر های داده ن این جماعت مسلمان. 


بکشین همدیگه رو. قتل عام کنین . 

یه مشت حرف مفت. 


جمع کنین عزیزان تنگ نظر...
دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶ , ۱۳:۴۵ بنده خدا.مسلمان
خداوند رحمن در سوره مبارکه انعام میفرماید،وکسانی راکه غیرازالله رامیخوانند سب نکنید،مباداانان نیز ازروی جهل به الله ناسزاگویند..توجه فرمایید زمانیکه امت مسلمان که یک امت میانه وبهترین امت بهترین پیامبرمیباشد ازناسزاگفتن حتی به بت های مشرکین منع شده است باکدام اجازه واستدلالی به گوینده لااله الا الله ناسزامیگوید.خواهران وبرادران دین راملعبه وبازیچه عقایدشخصی خودنکنید امام حسین قیام کرد وسرش رادادچون یزید دین راوسیله ای برای توجیه حب وکینه شخصی اش قرارداده بود چطور میتوانی شیعه باشی به کتاب خداو امونهی ش بیتوجه باشی.ازیک مسلمان زاده واقعا بعید است.ائمه ایینه ای هستن براب نمایاندن الله درمیان مردم کدام ائمه است که سینه صاف وباایمان وپاک وسفید ومومنس را به وسیله کینه وبغض الوده وسیاه کند پس چرا این تهمت ننگین رابه ائمه میزنی شیعه جان.ازجهل وتعصب کورکورانه دست برداریدوکمی به مطالعه بپردازید مطمئنم اگر سطح سوادوفهم وفرهنگ کسی بالاباشد هیچوقت افکار کوروسیاه رادر دلش جانمیدهد.واعتصمو به حبل الله جنیعا ولاتفرقوا.واخردعوانا ان صل الله علی سیدنا محمدوعلی اله واهل بیته وازواجه واصحاله وامته من المومنین 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ