بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

تفاوت مبانی اعتقادی داعش و اهل سنت

به گزارش 73 فرقه به نقل از سخن: دولت اسلامی عراق و شام که با نام داعش معروف شده است با پشتوانه اعتقاد خشک مذهبی این روها پس از شکست در سوریه به دنبال پاره پاره کردن عراق است. گروهکی تروریستی که اساس کار خود را تکفیر غیر همکیشان خود و متعاقب آن قتل آنها می داند.

 در بررسی این گروهک منشعب از القاعده ایدئولوژی و مبانی دینی خود را اهل سنت واقعی و راستین می دانند حال آنکه واقعیت نشان می دهد نه تنها اکثریت اهل سنت با رفتار این طیف افراطی سنخیتی ندارند بلکه متفاوت و مخالف این رفتار هستند.

البته رسانه های گسترده ای که از طریق عربستان و قطر هم راستای اهداف این گروهک در حال فعالیت هستند سعی در القای این مساله را دارد که این جریان نزدیک به وهابیت اهل سنت واقعی هستند.

این گروهک و تفکر سلفی- وهابی در مسائل توحیدی با همه اهل سنت، اعم از فرقه های کلامی و فقهی در تضاد هستند؛ سایر فرقه های اربعه اهل سنت به خاطر اعتقادشان به شفاعت، توسل به رسول اللّه و زیارت آن حضرت، تکفیر شده و جان و مال و ناموس آن ها برای وهابیون حلال گردیده است

قوانین وضع شده توسط این گروهک تروریستی هم مانند ممنوعیت اینکه پوشیدن شلوار جین (برای زنان)، پوشید شلوار جین توسط مردان کمرباریک، مراجعه زنان به دکتر زنان و زایمان و.... نشان دهنده اوج ارتجاع و فاصله با احکام فرقه های اصلی اهل سنت و نزدیکی بیش از حد با فتاوی بزرگان وهابیت دارد چرا آنکه رفتار و قوانین این گروه شبیه قوانین کشور عربستان است.

از سوی دیگر تفکرات سلفی- تکفیری این گروه بر مبنای تکفیر سایر فرقه های اسلامی و جسارت و اهانت به مقدسات آنها است.

سعی در تخریب اماکن مقدسه شیعه و اصرار بر آن در حالی انجام می شود که اهل سنت همواره پای ثابت زیارت این اماکن متبرکه بوده اند .

شاید بهترین دلیل و مدرک برای اثبات محبت بزرگان واقعی اهل سنت به اهل بیت عصمت و طهارت این جملات از امام ادریس شافعی یکی از ائمه چهارگانه اهل سنت است که می گوید:



یا راکِباً قِف بالمُحَصَّبِ مِن منیً

وَاهتِف بِقاعِدِ خَیفِها وَالنَّاهِضِ

سَحَراً إذا فاضَ الحَجیجُ إلی مِنیً

فَیضاً کَمُلتَطِمِ الفُراتِ الفائِضِ إن کانَ رَفضاً حُبُّ آلِ مُحمَّدٍ

فَلیَشهَدِ الثَّقَلانِ أنّی رَافضِی

ترجمه:
ای سوارگان بر شنزارهای منی، سواره بمانید و به نشستگان درّه ها و بلندی ها خبر دهید. به زائرانی که سپیده دمان بمانند رود خروشان فرات بسوی منی سرازیر می شوند، بگویید :اگر محبت اهل بیت رفض و کفر است، جنّ و انس بدانند که من رافضی هستم.

در واقع داعش با تکفیر حتی اهل سنت قصد ایجاد رعب و وحشت و اظهار قدرت دارد و از مساله تکفیر به عنوان حربه ای در قالب پوشش دینی استفاده می کنند تا به مقاصد خود برسند.

اما واقعیت این است که داعشی ها حتی برای اهل سنت و جان و مالشان ارزشی قائل نیستند. همانطور که در فیلم مشاهده می کنید چگونه داعشی ها در سوریه اهل سنت را به خاک و خون می کشند.

حمله به مناطق سنی نشین عراق و سوریه هم نشان می دهد این گروه علاوه بر شیعیان به خون اهل سنت هم تشنه است.

حمله به قبور پیامبران و نبش قبر و تخریب تمثال بزرگان اهل سنت مانند أبی تمام و ابن الأثیر فاصله هر چه بیشتر این گروهک تروریستی وهابی مسلک را با اهل سنت نشان می دهد.

تخریب تمثال بزرگان اهل سنت

شیخ احمد کبیسی، مفتی سنی مذهب عراق، برای مقابله با تکفیری‌های داعش، حکم جهاد صادر و‌ تصریح کرد: این افراد شریک اسرائیل و سعودی‌ها هستند و در راه تضعیف و نابودی اسلام گام‌ بر‌می‌دارند.

شیخ احمد الکسیبی، روحانی برجسته و مفتی اهل سنت عراقی ضمن واجب دانستن جهاد با کسانی که خود را دولت اسلامی عراق و شام می‌نامند، گفت: واجب بودن مقابله با آنها، تنها به اقدامات روزهای اخیر آنها در عراق ربط ندارد و حکم جدیدی نیست. آنها شریک اسرائیل و سعودی‌ها هستند و در راه تضعیف و شکست اسلام می‌جنگند.

قتل و غارت در کرکوک و تکریت و موصل که از مناطق سنی نشین هستند به وضوح نشان می دهد که چرا در مواجهه با فتوای آیت الله سیستانی در خصوص جهاد با داعش "شیخ خالد الملا رئیس هیئت علمای عراق اعلام کرد که بدون هیچ شکی آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع همه عراقی‌ها است.

و در انتها باید به این نقل قول تاریخی در نحوه مسلمانی امثال داعشی ها اشاره کرد که شیخ خالد بغدادی از علمای اهل سنت می گوید: اگرکتاب های وهابی ها را به دقت مطالعه کنیم در می یابیم که مانند کتاب های لا مذهب ها سعی دارند که با افکار باطله شان مسلمانان را مورد خدعه قرار داده و آنان را گمراه کنند.

سلام خوبی؟ وبلاگ خوبی داری
یک پیشنهاد: میخوای از وبلاگت پول در بیاری؟
یک راه ساده سراغ دارم که درآمد بی دردسر برات داره
کافیه که به وب سایت ما بیای و ثبت نام کنی
بعد کد تبلیغات محصولات را در وبلاگ خودت قرار بدی
با فروش هر محصول پورسانت دریافت کنی
به همین سادگی
کد تبلیغات "پست ثابت" در بالای وبلاگ بهترین نتیجه رو میده
البته همه چیز به پشتکار و تلاشت بستگی داره تا چقدر فروش کنی
اگر نیاز به راهنمایی داری به من ایمیل بزن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ