بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

رهبر بزرگترین گروه ضدشیعه در پاکستان به هلاکت رسید + عکس

به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع)، مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند سرکرده یک گروه ضد شیعه که مسئول بسیاری از بدترین حملات فرقه‌ای در این کشور است، روز چهارشنبه در شهر لاهور به دست پلیس کشته شد.


«شوجا خانزاده» وزیر امور داخلی ایالت پنجاب پاکستان گفت: «ملک اسحاق» رهبر گروه تروریستی «لشکر جنگوی» به همراه ۱۳ فعال ضد شیعه دیگر از جمله دو پسر او بامداد روز چهارشنبه کشته شدند.

ملک اسحاق که به تازگی توسط پلیس بازداشت شده بود، به گفته مقامات محلی در حومه شهر مظفرگره در ایالت پنجاب پاکستان در حالی که هوادارانش تلاش کردند برای نجات او مداخله کنند، کشته شد.

دستگیری ملک اسحاق در ارتباط با قتل هشت نفر، شش روز پیش

یکی از مسئولان پلیس که در این عملیات شرکت داشت و خواست نامش فاش نشود اعلام کرد اعضای گروه او به پلیس تیراندازی کردند و پلیس به آن پاسخ داد.

در این عملیات ۸ تن از نیروهای امنیتی پاکستان نیز زخمی شده‌اند.

منابع پلیس نیز این خبر را تأیید کردند.

«مشتاق رسول» پزشک ارشد بیمارستان دولتی منطقه مظفر گره در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد ۱۴ جنازه تحویل این بیمارستان شده است.

ملک اسحاق که به سبب نقش آفرینی در قتل عام شیعیان این کشور شناخته شده است، سال گذشته از زندان آزاد و بار دیگر ۲۵ ژوییه امسال بازداشت شد.

لشکر جنگوی، یک گروه شبه نظامی فرقه‌ای و ضدشیعه است که در سال ۱۹۹۶ به دست گروهی از اعضای سازمان فرقه‌ای «سپاه صحابه پاکستان» ایجاد شد. خود سپاه صحابه در سال ۱۹۸۵ و در واکنش به تهاجم شوروی به افغانستان و نیز انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده بود.

در آغاز تشکیل لشکر جنگوی، «ریاض بصره» رهبری آن را بر عهده داشت، ولی پلیس در ماه می سال ۲۰۰۲ موفق به کشتن وی شد و پس از او، «اکرم لاهوری» رهبری گروه را بر عهده گرفت.

اسحاق در سال ۱۹۹۷ به جرم قتل، تهدید به قتل و ارعاب بازداشت شده بود. با این حال، گفته می‌شود، وی از درون زندان، به عنوان مغز متفکر گروه خود، حملات سال ۲۰۰۹ به تیم کریکت سریلانکا را سازماندهی کرد. در این حمله، هشت تن کشته و شش تن زخمی شدند؛ افزون بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که اسحاق در سال ۹۷ به کشتار ۱۰۲ نفر اعتراف کرده بود.

با این حال، اسحاق در سال ۲۰۱۱ به سبب در اختیار نبودن شواهد و مدارک کافی، از زندان آزاد شد و بلافاصله پس از آن، وی پیام‌هایی را برای هوادارانش فرستاد که آشکارا به معنای تهدید حملات علیه شیعیان بود.

به فاصله اندکی پس از آزادی اسحاق، حملات به شیعیان در شهرهای گوناگون پاکستان افزایش یافت. در این حملات، مهاجمان از تاکتیک جدیدی بهره می‌گرفتند؛ متوقف کردن اتوبوس‌های حامل شیعیان و کشتن همه کسانی که شیعه بودن آن‌ها اثبات می‌شد.

برای نمونه، در سپتامبر ۲۰۱۱، شبه نظامیان یک اتوبوس زائران شیعه را در استان بلوچستان متوقف کرده و ۲۶ مسافر آن را به قتل رساندند. لشکر جنگوی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و سپس در اوت ۲۰۱۲، این گروه، ۲۵ زائر شیعه را از اتوبوس پیاده کرده و همگی را اعدام کردند. به گفته پلیس، شبه نظامیان نخست اوراق هویتی مسافران را کنترل کرده و سپس شیعیان را به قتل می‌رساندند.

پس از آن و در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز لشکر جنگوی مسئولیت دو بمب گذاری علیه شیعیان در شهر کویته در جنوب غرب پاکستان را که به جان باختن ۲۰۰ تن از شیعیان منجر شد، به عهده گرفت. همین موارد، سبب شد که ملک اسحاق بار دیگر بازداشت شده و زندانی شود.

لازم به ذکر است دولت پاکستان گروه جنگوی را غیرقانونی اعلام کرده است.

جمعه ۱۹ آبان ۹۶ , ۲۰:۵۲ حسنعلی ابرهیمی سعید
برای از بین بردن چنین افراد خطرناک و آدمکش، باید دولتهای منطقه با هم همکاری صادقانه داشته باشند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ