بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

افسانه تحریف قرآن 3

یکی از مشهور ترین شبهاتی که در زمینه تحریف قرآن مطرح است، این است که مخالفان، شیعه را متهم می کنند به این که باور دارند نام امامان در قرآن بوده و حذف شده است. بنابراین، شیعیان به تحریف قرآن معتقدند!

این، شبهه مشهوری است و البته امام صادق علیه السلام به صراحت به آن پاسخ داده اند؛ در این حدیث مهم آمده است: « عن أبی بصیر قال سألت أبا عبد الله علیه السلام عن قول الله عز وجل: " أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر منکم" فقال: نزلت فی علی بن أبی طالب والحسن والحسین علیهم السلام: فقلت له: إن الناس یقولون: فما له لم یُسَمِّ عَلیّا و أهل بیته علیهم السلام فی کتاب الله عز و جل؟ قال: فقال: قولوا لهم: إن رسول الله صلى الله علیه وآله نزلت علیه الصلاة ولم یسم الله لهم ثلاثا ولا أربعا، حتى کان رسول الله صلى الله علیه وآله هو الذی فسر ذلک لهم، ونزلت علیه الزکاة ولم یسم لهم من کل أربعین درهما درهم، حتى کان رسول الله صلى الله علیه وآله هو الذی فسر ذلک لهم، ونزل الحج فلم یقل لهم: طوفوا أسبوعا حتى کان رسول الله صلى الله علیه وآله هو الذی فسر ذلک لهم، ونزلت " أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر منکم " - ونزلت فی علی والحسن والحسین - فقال رسول الله صلى الله علیه وآله: فی علی: من کنت مولاه، فعلی مولاه، وقال صلى الله علیه وآله أوصیکم بکتاب الله وأهل بیتی، فإنی سألت الله عز وجل أن لا یفرق بینهما حتى یوردهما علی الحوض الخ » ( اصول کافی، ج1، ص286 و 287 )

ابی بصیر می گوید از امام صادق علیه السلام درباره آیه شریف ( اطیعوا الله و ... ) سوال کردم. ایشان فرمود: آیه، درباره علی بن ابی طالب و حسن و حسین علیهم السلام نازل شده است. به ایشان گفتم: مردم ( اهل سنت ) می گویند پس چرا خداوند نام علی و اهل بیتش را نیاورده است؟ ایشان فرمود: به آن ها بگو نماز هم بر پیامبر نازل شد ولی خداوند نفرمود سه رکعت یا چهار رکعت باشد تا زمانی که پیامبر برای آن ها تفسیر کرد. و هم چنین زکات بر پیامبر نازل شد ولی خدا نگفت از هر چهل درهم، درهمی باید پرداخت شود تا آن که پیامبر تفسیر کرد و هم چنین حج نازل شد ولی خدا نگفت هفت بار طواف کنید تا زمانی که پیامبر اکرم برای مردم آیه را تفسیر کرد. هم چنین آیه اطیعو الله نازل شد و پیامبر درباره علی فرمود: هر کس من مولای او هستم، علی مولای اوست و هم چنین ایشان به مردم گفت: شما را توصیه می کنم به کتاب خدا و اهل بیتم؛ همانا من از خدا خواستم تا فاصله ای میان آن دو نیندازد تا زمانی که آن ها را بر من در حوض وارد کند.

 

بیان: این حدیث به روشنی نشان می دهد شیعیان اساسا نیامدن نام امامان شان در قرآن را کمبودی نمی بینند تا برای جبران آن بخواهند به تحریف قائل شوند!! اگر چه نام امامان به صراحت نیامده است ولی روایات و احادیث بسیاری، این معنا را روشن کرده اند و انکار آن، بهانه جویی است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ