مطالب پیش روی خلاصه گزارشى است که مربوط به بیش از 15 سال قبل است ولی با این حال حاوی حقایق قابل توجهى درباره حضور فیزیکى، فکرى، اجتماعى و سیاسى و همچنین رفتارها و برخوردهاى هوشمندانه و دقیق شیعیان آن دیار است.
دراین گزارش یکى از وهابیان به نام ناصر بن سلیمان العمر حضور جدّى شیعیان در عربستان را نمایانده و به مسؤولان آن کشور در این باره هشدار داده است. لحن گزارش گزنده است و کینه توزانه است، گزارش خلاصه شده امّا در لحن آن تغییرى ایجاد نشده تا نشانگر جریانى باشد از برخورد با شیعیان در آن دیار.
حضرت شیخ عبدالعزیز بن عبداللَّه بن باز (حفظه اللَّه) حضرات گرامى، اعضاى کبار العلماء (وفّقهم اللَّه)
سلام علیکم
به استناد حدیث نبوى «الدّینُ نصیحةٌ» بر خود واجب مىدانم در این یادداشت شما را نسبت به خطر رافضیان و فعالیتهاى آنان و اهداف پنهان و خطرناکشان باخبر سازم.
سروران!
من این حقایق را در اختیار شما مىگذارم و شما خود مىدانید براى برائت ذمّه و کمک به مسلمانان چگونه عمل کنید.
رافضیان و تراکم جمعیتى آنان
رافضیان مدعى هستند که 25% از شهروندان این کشور را آنان تشکیل مىدهند.
لیکن در حقیقت، تعدادشان به 5% نیز نمىرسد.
آنان سخت هوادار ازدواج در سنین پایین، تکثیر نسل و داشتن همسران متعدّد هستند و هر روزه در قطیف اعلامیههایى بر در و دیوار مىبینیم که خبر از مراسم ازدواجهاى متعدد مىدهد؛ مثلًا تنها در یک شب، در سیهات، طى یک جشن 44 زوج ازدواج کردند که این مطلب، بىخبرانه و سادهلوحانه مورد استقبال و تشویق مطبوعات و جراید نیز قرار گرفت.
فعّالیتهاى علمى رافضیان
1- تعلیمات عمومى
در کلیه روستاهاى قطیف مدارسى وجود دارد که مملو از دانشآموزان است.
2- آموزش حرفهاى
آموزشگاههاى حرفهاى، صنعتى و بهداشتى و دانشکدههاى فنى، پر است از رافضیان؛ زیرا آنان، برخلاف بیشتر اهل سنت، میل و علاقه غریبى به آموختن این هنرها دارند. لذا در قطیف آموزشگاه خاصى براى تعلیمات حرفهاى و یک دبیرستان بازرگانى وجود دارد.
3- آموزش عالى
آنان حضور فعالى در دانشگاهها دارند و از آنها بسیار بهره مىبرند. براى نمونه به آمار زیر بنگرید:
دانشگاه ملک فیصل در دمام و احساء: رافضیان در این دانشگاه در پى تخصصهاى قوى و علمى هستند. همچنان که در رشتههاى ادبیات و زبان عربى به تحصیل اشتغال دارند.
آنان در برخورد با اساتید به شبههانگیزى مىپردازند و در جاهاى مختلف دانشگاه نماز مىخوانند.
دانشگاه نفت و معدن ملک فهد در ظهران: برخى از رافضیان در رشتههاى حساسِ نفت، به تحصیل مشغولند و عدهاى حتى به استادى در این دانشگاه دست یافتهاند.
دانشگاه ملک سعود در ریاض: تعداد بسیارى از رافضیان که از منطقه شرقى مىآیند، به تدریس در این دانشگاه مشغولند. برخى از دانشجویان رافضى به توزیع پارهاى نوشتهها که بیانگر عقاید آنان است، دست مىزنند و حتى اطلاعیههاى مربوط به برپایى جشن عروسى در حسینیههاى خود را به در و دیوار مىزنند و همچنین کارگران و دانشجویان خارجى را به مذهب باطل! خود فرا مىخوانند.
آموزش و پرورش
1- معلمان. کمتر مدرسهاى در منطقه شرقى یافت مىشود که در آن معلمى رافضى یافت نشود. بیشتر معلمان رافضى در علوم، ریاضیات، زبان و علوم اجتماعى تخصّص یافته و تا آن جا پیش رفتهاند که در این دروس، منطقه را از معلمین دیگر بىنیاز کردهاند.
در مدینه و روستاهاى اطراف آن بیش از 300 معلم رافضى وجود دارد. آنان چه در
داخل مدرسه- روزنامههاى دیوارى و جز آن- و چه در فعالیتهاى خارج از مدرسه مانند سفرها، سخت فعالیت مىکنند و مىکوشند دل دانشآموزان را به دست آورند و سپس آنان را وسوسه کنند و دچار شبهه سازند.
این مطلب در مورد معلمان زن نیز صادق است. آنان در قطیف و روستاهاى آن و مناطق سنى نشین- چه دور و چه نزدیک- درس مىدهند و تعداد معلمان زن رافضى در منطقه مدینه نبوى نزدیک به 300 تن مىرسد. طبیعى است که زنان و مردان معلم رافضى، از مذهب خود دفاع مىکنند و با نشان دادن اخلاقى خوش و ارائه الگویى خوب، مىکوشند تا احساسات اهل سنت را تحت کنترل خود درآورده و دلهاى آنان را تسخیر کنند.
حال چه خطرى بر معتقدات اهل سنت، مهمتر از آن است که معلمان- مرد و زن- رافضى و بدعتگذار الگوى جوانانشان باشند؟! «لا حول و لا قوة الا باللَّه و الیه المشتکى» (!)
2- ادارى ها. کافى است بدانید غالب مدیران، ناظمان و گردانندگان مدارس قطیف و روستاهاى آن رافضى هستند. نتیجه بودن این تعداد فراوان از رافضیان در عرصه آموزش و پرورش، آن است که اینک خواستار انجام خدمات آموزشگاهى بیشترى مانند ایجاد دانشگاه در قطیف یا ایجاد شعبههاى دانشگاهى در آن جا شدهاند و حتى خواهان ایجاد نظام آموزشى منطبق بر عقایدشان در مناطقى که اکثریت آن رافضى هستند، شدهاند.
فعالیتهاى ادارى
رافضیان در بسیارى از ادارات و مؤسسات دولتى و غیر دولتى نفوذ کردهاند و در برخى از آنها مانند وزارت کشاورزى، وزارت بهداشت، وزارت برق و پست و تلفن و وزارت تبلیغات، اکثریت را تشکیل مىدهند. عجیب آن که در وزارت حج و اوقاف نیز تعدادى از آنان یافت مىشوند.
اما در بخشهاى نظامى، وزارت دفاع، نیروى انتظامى و راهنمایى و رانندگى تعدادشان بسیار است همچنان که در نیروى دریایى- که بسیار حسّاس است- کسانى از آنان به رتبههاى بالا دست یافتهاند.
آنان نفوذ گستردهاى در ادارات دولتىِ مدینه پیامبر- ص- بویژه بهداشت و راهنمایى و رانندگى این شهر دارند.
فعالیتهاى تجارى و کشاورزى
رافضیان علاوه بر قطیف، در دمام، جبیل و دیگر شهرهاى این سرزمین، فعالیّت تجارى گسترده و قابل توجهى دارند. برخى از تاجران رافضى شهرت بسیار کسب کردهاند و شرکتهایشان معروف است مانند: «شرکة المخابزالوطنیّه» که به تولید انواع نان و لبنیات مىپردازند. بازار میوهجات و سبزیجات در منطقه شرقى عمدتاً در اختیار آنان است و لذا چندان شگفتآور نیست که نرخ میوهها و سبزیها در ایام سوگوارى؛ بویژه در روز عاشورا افزایش مىیابد؛ زیرا تعداد بسیارى از فروشندگان رافضى در این اوقات از داد و ستد خوددارى مىکنند.
تجارت خرما بویژه خرماى احساء- که کیفیت آن زبانزد است- در اختیار رافضیان است.
فعالیتهاى علمى و تبلیغى
در قطیف و اطراف آن، بسیارى از عالمان بزرگ رافضى با پیروانى کوشا و مدافع مذهب خود، وجود دارند. در تمام روستاهاى قطیف، غیر از واعظانى که «ملَّا» نامیده مىشوند، عالمى رافضى حضور دارد.
آنان فعالیتهاى گستردهاى در زمینههاى علمى و تبلیغى دارند؛ از جمله:
1- درسها و سخنرانیها
بدور از چشم مسؤولان مربوط، اطلاعیههاى متعددى بر در و دیوار مساجد و حسینیههاى آنان به چشم مىخورد که خبر از درس و سخنرانى رافضیان مىدهد. این درسها موجب برافروختن آتش فتنه و ایجاد محبت نسبت به تهران و قم و دشمنى با حاکمان و رهبران این سرزمین مىشود. در این جا عنوان برخى از سخنرانىها و سخنوران را ذکر مىکنم:
- اهل بیت در قرآن سید على السید ناصر
- مهدى در قرآن شیخ محسن المعلم
- تشیع و ولایت سید عبداللَّه الموسوى
2- مساجد و حسینیه ها
در مناطق رافضى نشین، مساجد و حسینیههاى بسیارى وجود دارد که اگر پیش آید هنگام اذان وارد قطیف شوى، از شنیدن بانگ: «اشهد ان علیاً ولى اللَّه و حى على خیر العمل» که در فضا پیچیده است، نباید تعجب کنى. در این مساجد مردمى را مىبینى که بر رانهاى خود مىکوبند و بر سنگ سجده مىکنند. اگر در این خطه از مساجد اهل سنت بپرسى، تعداد آن کم، بلکه نادر است.
حسینیهها تریبون تبلیغاتى براى رافضیان و تقویت روحیه همبستگى و احساسات مذهبى آنان و کینهتوزى نسبت به اهل سنت در مناسبتهاى مختلف به شمار مىرود.
حیرتآور آن که حسینیهها عجیب زیادند، تا آن جا که در یک محله، بیش از یک حسینیه با موقوفه خاص و صبغه قداست وجود دارد. از جمله مىتوان این حسینیهها را نام برد: حسینیة الزهراء، حسینیة الامام المنتظر و حسینیة الناصر، در سیهات، حسینیة الزائر در قطیف، حسینیة الامام زینالعابدین و حسینیة الرسول الاعظم.
3- نمایشگاههاى کتاب
رافضیان در قطیف و توابع آن، هر سال نمایشگاههایى برگزار مىکنند و در آنها بسیارى از کتابها و اباطیل (!) خود را به فروش مىرسانند. در روز چهارشنبه 12/ 10/ 1412 ق، ششمین نمایشگاه کتاب به مدت پانزده روز در قطیف با ویژگیها و فعالیتهاى جنبى زیر برگزار شد:
- برگزارى مسابقه بزرگى با جوایز ارزنده
- اختصاص برخى از روزها به آقایان و پارهاى روزها به بانوان
- تخفیف برخى از کتابها در روزهاى خاص
- و برگزارى مسابقه هاى روزانه
همانطور که مىبینیم این «ششمین» نمایشگاه است؛ یعنى قبلًا پنج نمایشگاه از این دست برگزار شده است.
همچنین در سال 1412 ق. نمایشگاه کتابى در باشگاه ورزشى الهدى و جزیره تاورت، برگزار شد.
باز در آغاز سال 1413 ق. نمایشگاه کتابى در باشگاه ورزشى ابتسام در روستاى «ام الحمام» با مشارکت بیش از ده ناشر برگزار شد. عجیب آن که اطلاعیهها و پلاکاردهاى بازدید از این نمایشگاه را در شهر دمام آویخته بودند و عجیبتر آن که مدیر کل آموزش و پرورش منطقه شرقى آن را افتتاح کرد.
در این نمایشگاه، کتابهایى دیده مىشود که از مذهب رافضیان سخن مىگوید، به آن دعوت مىکند، عقیده اهل توحید را مخدوش و پیروان آن را نکوهش مىکند، با ستایش و غلو از اهل بیت، از دیگران با ناسزا یاد مىکند. از جمله مىتوان این کتابها را نام برد: التوحید نوشته ابن بابویه قمى، موسوعة العتبات المقدسه، نوشته جعفر خلیلى، صد و پنجاه صحابى ساختگى نوشته مرتضى عسکرى و الآیات البینات، نوشته محمد حسین کاشف الغطاء که ردّى است بر وهابیت.
4- جمعیتهاى خیریه
در تمام روستاهاى رافضىنشین، جمعیتهاى خیریهاى وجود دارند که به فعالیتهاى گستردهاى دست مىزنند؛ از جمله:
الف- کمکهاى مالى براى ازدواج.
ب- ایجاد شهر بازى براى کودکان.
ج- برگزارى کلاسهاى آموزش خیاطى، ماشیننویسى و کامپیوتر.
د- رسیدگى به بیماران و کوشش براى درمان آن.
درآمد یکى از این جمعیتهاى خیریه به نام «جمعیةالعوامیة الخیریة» طى سال 1411 ق. 2381078 ریال سعودى بوده است. متأسفانه این جمعیتها از طرف اهل سنت نیز مورد حمایت مالى قرار مىگیرند و این غیر از پشتیبانى رسمى وزارت کار و امور اجتماعى از
آنان است که گاه تا 325000 ریال سعودى به آنان پرداخت کرده است.
مظاهر شرک و بدعتگذارى
رافضیان در درجه اول گورپرست و بندگان ضریح و آرامگاهها هستند و رافضیان سعودى نیز چون دیگر رافضیانند.
از جمله مظاهر شرک علنى رافضیان در سرزمین توحید مىتوان موارد زیر را نام برد:
1- آنان گورهاى خود را محکم مىکنند. آنها را مىآرایند و بر مىآورند و بر آن بنا مىکنند و گاه عکسهاى مردگان را بر گورها نصب مىکنند و براى آمرزش روح آنان فاتحه مىخوانند و پرچم نصب مىکنند.
2- آنان تصاویر منسوب به قبور اهل بیت مانند آرامگاه کاظم، باقر، مشهد، حسین و مانند آن را آشکارا در بازارهایشان مىفروشند. همچنین عکسهاى عالمان و مجتهدان خود مانند خمینى و خویى را دست به دست مىکنند و از داشتن آنها احساس سرافرازى مىکنند و آنها را در بازارهایشان مىفروشند یا مىآویزند. بعلاوه اوراقى مىفروشند که در آنها نام امامان، تاریخ تولد و وفات و آرامگاههایشان بیان شده است.
3- بودن اوراد شرکآمیز مانند اوراد زیارت قبور و توسل به امامان که غلو در آن کاملًا آشکار است. از آن جمله است گفته آنان در زیارت على- رضى اللَّه عنه-: «السلام على میزانالأعمال، و مقلبالاحوال ... الحاکم یومالدین ....»
4- ساختن حسینیه و گذاشتن بلندگو در آن و همچنین ساختن مساجد و گفتن اذان، در دیگر نواحى قطیف.
5- چراغانى، نصب پلاکارد، برگزارى سخنرانیها، سمینارها و توزیع شیرینى در حسینیههاى قطیف به مناسبتهاى خاص؛ مانند عید غدیر یا تولد این یا آن امام.
6- بسیارى از رافضیان قطیف و احساء، درست هنگام نماز ظهر و عصر و پس از اذان- بدون این که کسى اعتراض کند- از مسجد پیامبر خارج مىشوند؛ مردم وارد مىشوند و آنان بیرون مىروند. رافضیان نماز ظهر و عصر را طبق اعتقاد خود با هم مىخوانند. آنان حدود ساعت دو بعد از ظهر، به گونهاى که جلب توجه کند در مسجد نبوى گرد مىآیند و نماز مىخوانند.
7- بیشتر رافضیان هنگام حضور در مسجد نبوى، کتابهاى متعلق به مذهب خود را همراه دارند و در آن جا مىخوانند و حتى یکى از آنان دست به توزیع کتاب «اکذوبة تحریف القرآن بین السنة و الشیعه» زد. این کتاب اتهام تحریف قرآن را از شیعیان رد مىکند و آن را به اهل سنت نسبت مىدهد.
خواستهاى شیعیان
1- دولت سعودى، به تشیع چونان یکى از مذاهب اسلامى، احترام بگذارد و اعمال مذهبى شهروندان شیعه را به رسمیت بشناسد.
2- آزاد ساختن مساجد و حسینیهها و بازسازى قبور امامان در بقیع و دیگر اولیاء، به شیعیان داده شود.
3- نظام آموزش دینى در مناطقى که بیشتر ساکنان آن شیعه هستند، طبق مذهب آنان باشد.
4- آزادى فکرى و فرهنگى به شیعیان داده شود و آنان بتوانند کتابهاى شیعى را وارد و مجلاتى با دیدگاههاى شیعى طبق قانون، منتشر کنند.
5- شیعیان آزادى ایجاد حوزههاى علمى و مدارس دینى را داشته باشند.
6- از توهین و اهانت به مذهب شیعه خوددارى شود و آنان بتوانند از مذهب دفاع کنند.[1]
[1] . ترجمه و تلخیص سید حسن اسلامى
منبع:
مرکز تحقیقات حج، میقات حج (فارسى)، 73جلد، نشر مشعر - تهران، چاپ: 1. ص: 140.
- پنجشنبه ۹ مرداد ۹۳
- ۰۷:۰۶
- ۱۰۳۷
- ۰