پیامبر را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین
اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این
دختران دست دادم.
به گزارش خبرگزاری شبستان، شیخ عبدالطیف محمود سلفی از پیروان اهل سنت اموی[1] در صفحه شخصی اجتماعی خود در توجیه دست دادنش با دختران در هنگام جشن فارغ التحصیلی چنین نوشت: "پیامبر را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این دختران دست دادم."
چند نکته در پاسخ به این فتوای ضد قرآنی
با توجه به این که مصافحه و لمس نامحرم امری بر خلاف روایات و
آیات است برای روشن شدن مطلب به نکات زیر توجه شود:
نکته اول: قرآن می فرماید:
"قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ
أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ
خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ
وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ"[2]
به مردان مؤمن بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو
گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه تر است؛ خداوند از آنچه
انجام مى دهید آگاه است و به زنان باایمان هم بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس آلود)
فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند.
حال با توجه به این آیه ، وقتی قرآن تاکید می کند که که هم مرد و هم زن باید از نگاه حرام دوری کنند، پس به طریق اولی باید از لمس حرام اجتناب کنند
نحوه استدلال به این آیه
مناوی از علمای اهل سنت می گوید: پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) با
زنان اجنبی در روز بیعت مصافحه نکرد یعنی دست خود را در دست هیچکدام از آنها قرار
نداد بلکه با کلام از آنها بیعت گرفت... با توجه به اینکه آن حضرت (صلی الله علیه و آله) معصوم
است و احتمال ریبه در مورد آن حضرت (صلی الله علیه و آله)
منتفی است؛ دست خود را به دست زنان نامحرم نگذاشت، پس دیگران
به طریق اولی باید از دست دادن خودداری کنند.
حافظ عراقی هم گفته است: ظاهر این است که دست دادن با اجنبیه
بر آن حضرت (صلی الله علیه و آله) حرام و ممنوع بوده است.[3]
طبرانی: از شهر بن حوشب نقل می کند که با اسماء بنت یزید ملاقات کردم و او برایم داستان بیعت کردن خود با پیامبر (صلی الله علیه و آله) را بازگو کرد که در روز بیعت آن حضرت (صلی الله علیه و آله) با زنان، دست خود را دراز کردم تا با آن حضرت (صلی الله علیه و آله) بیعت کنم اما آن حضرت (صلی الله علیه و آله) دست خود را کشیدند و فرمودند: من با زنان دست نمی دهم و لکن بیعت من با آنها قولی است، من هم جواب مثبت دادم.[4]
در میزان الاعتدال ذهبی نقل شده است که بیعت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) با
زنان با گفتار بود؛ به اینکه برای خدا شریک قرار ندهید، و هرگز دست پیامبر (صلی الله علیه و آله) به
دست زنی تماس پیدا نکرد مگر زنی که محرم آن حضرت بود.[5]
نکته دوم: به شیخ عبدالطیف می گوییم اگر قرار باشد که خواب حجت
باشد که نمی شود زندگی کرد، آیا به هر خوابی باید عمل کرد؟
اگر در خواب دیدی که پیامبر (صلی
الله علیه و آله) می فرمایند: زنت را طلاق بده یا او را
بکش، آیا به این خواب هم عمل خواهی کرد؟
پس معلوم است این فتوا چیزی جز تبعیت از هوای نفس نیست.
به نظر شما آیا این حضرات هم خواب دیده اند!!؟
پادشاه تکفیریان
علمای سلفی پاکستانی که فتوا به کفر و قتل شیعیان می دهند!
اینها هم خواب دیده اند یا خود را به خواب زده اند؟؟!!
پی نوشت ها:
[1] . اهل سنت نبوی راهشان از این شیاطین جداست!
[2] . (نور آیه 30 و 31)
[3] . فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، المناوی ج 5 ص 236
[4] . المعجم الکبیر، الطبرانی ج 24 ص 182
[5] . میزان الاعتدال ، الذهبی ج 2 ص
- يكشنبه ۶ بهمن ۹۲
- ۱۱:۳۶
- ۲۰۲۶
- ۲