بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

افرادی که به داعش می پیوندند وهابی هستند!!

در نشست تخصصی شناخت داعش در مرکز تخصصی مهدویت حوزههای علمیه مطرح شد: داعش به گستره مخاطبان برنامه‌سازی می‌کند!!

به گزارش 73 فرقه به نقل از خبرگزاری حوزه، در این نشست که جمعی از طلاب و روحانیون علاقهمند به این موضوع حضور داشتند، حجةالاسلام زهیر دهقان آرانی، به ارائه توضیحاتی پیرامون شکلگیری این گروه تروریستی پرداخت.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه داعش یک گروه تروریستی است که از ماه رمضان سال 2013 موجودیت خود را اعلام کرد، گفت: ابوبکر البغدادی رهبر این گروه، در سامرا و در قبیله بدر به دنیا آمده است. اصالت قبیله بدر به قبیله قریش باز میگردد و به همین دلیل است که این گروه اعلام میکند که خلیفه ما قریشی است. حجةالاسلام دهقان آرانی گفت: داعش یک گروه مسلح تروریستی است که اندیشه سلفی جهادی را پیشه خود کرده است و هدف سازماندهندگان آن نیز بازگردان چیزی است که آنان، آن را خلافت اسلام و اجرای شریعت مینامند و عراق و سوریه تبدیل به جولانگاه آنها شده است.

وی افزود: داعش با تبلیغات فراوان بینالمللی توانسته است طرفدارانی از سراسر جهان را به سمت خود جذب کند و گفته میشود که این گروه از 70 کشور جهان عضو دارد.

 این پژوهشگر حوزه با بیان اینکه بیشتر کلیپهای تبلیغی داعش به زبان انگلیسی است و مخاطبان بینالمللی را مدنظر دارند، گفت: داعش از روایت آخرالزمانی به نفع خودش استفاده میکند و به روایاتی نیز استناد میکند که در آنها نامی از مهدی برده نشده است.

وی با اشاره به سوءاستفاده غربیها از بحثها و اعتقادات بین مسلمانان، ابراز داشت: سال گذشته دو هفته بعد از بمبگذاری در بوستون، نشریهای مدعی شد کسانی که در بوستون بمب گذاشتهاند، منتظر مهدی(عج) بودند.

حجةالاسلام دهقان آرانی با بیان اینکه اکنون توجه غربیها به موضوع آخرالزمانی بودن داعشیها جلب شده است، گفت: ژنرال ارشد آمریکایی گفته است برای مقابله با داعش باید به پشتوانه آخرالزمانی داعش نیز توجه کنیم و رئیس پنتاگون نیز به این مورد اشاره کرده است.

وی با اشاره به تولیدات داعشیها برای تبلیغ و جذب طرفدار از سراسر جهان، مطرح کرد: تولیدات رسانهای داعش دارای دو جنبه است که یک جنبه را طرفداران داعش تولید میکنند و بیشتر به موفقیت داعش میپردازند و بخش دیگر توسط خود داعش تولید میشود.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: تولیدات داعش نشان میدهد که این گروه از امکانات بسیاری برای تولید فیلمهای با کیفیت و همچنین مجلات جذاب برخوردار هستند.

 وی با بیان اینکه داعش برای تولید فیلمها و مجلات خود چهار مخاطب را مدنظر دارد، گفت: گروه اول مخاطبان این تولیدات، شیعیان هستند که این فیلمها برای ایجاد ترس بین آنها به زبان اصلی تولید میشود و صحنههای بسیار تأسفباری در آنها نشان میدهند.

گروه دوم مخاطبان این گروه، اهلسنت عربزبان هستند و این کلیپها بدون صحنههای وحشتناک و برای جذب طرفدار و به زبان عربی تولید میشود. گروه سوم، اهلسنت انگلیسیزبان و گروه چهارم نیز سایر مردم جهان هستند که این فیلمها به زبان انگلیسی برای آنها تولید میشود.

 وی با بیان اینکه در سالیان گذشته وهابیها تبلیغات گستردهای را در جهان انجام دادهاند، گفت: مسلمانانی که از اقصی نقاط جهان به گروه داعش میپیوندند کسانی هستند که در این سالهای اخیر وهابی شدهاند.

حجةالاسلام دهقان آرانی فیلم و مجلات تولید شده توسط داعش را دارای ابعاد تکنیکی دانست و گفت: یکی از مجلاتی که داعش چند ماهی است که اقدام به انتشار آن کرده «دابق» نام دارد که برگرفته از یک روایت آخرالزمانی است و در این مجله از تکنیکهای بسیار عالی در صفحهبندی و گرافیک استفاده کرده که موجب جذابیت آن شده است. بسیاری از مفاهیمی مانند امامت و مباهله که کمتر شاهد بودیم که اهلسنت از آنها استفاده کنند، داعش از آنها در این مجله استفاده کرده است که باید بررسی شود، انگیزه آنها از این کار چیست. این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه ما باید برای مقابله با داعش بیشتر از این میزان کار کنیم، تأکید کرد: باید بدانیم که آنها در این زمینه بسیار فعال هستند و تبلیغات آنها بیش از تبلیغات ماست و موفقیتهای زیادی را در زمینه تبلیغ بهدست آوردهاند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ