بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

مستندی از پشت پرده تخریب خانقاه دراویش در قم


آنچه در این مستند میبینید:

آیا واقعیت همانی است که در تمام رسانه های دراویش وجود دارد؟؟؟

 دولت های استعماری تلاش نموده اند در دولت موسوم به اصلاحات با اشاعه، ساخت و احیای خانقاه های دراویش در شهرهایی که مرکز ترویج مذهب تشیع است ضمن دور کردن مردم از سنگر اصلی اسلام، یعنی مساجد به این موهم دست یابند.

تصاویر کمتر دیده شده از روزهای قبل و روز حادثه

تصاویری از مسخره کردن روحانیون توسط دراویش در آغاز غائله قم

تصاویری از دعوت یک روحانی برای برقرار صلح و رفتار دراویش

دانلودستان و کتابخانه تخصصی امام جعفر صادق علیه السلام (بیش از 80 جلد کتاب)

به مناسبت سالروز شهادت آن قطب عالم

داعش چه تفاوتی با سلفی ها دارد؟

 

اعتراف یکی از مبلغان سرشناس عربستانی به ریشه داشتن تفکرات داعش در اندیشه سلفی با واکنش های گسترده ای در پایگاههای اجتماعی همراه شده است. به طوری که یک نویسنده عربستانی با تأیید این موضوع گفت: با گشودن هر کتاب سلفی ها، برنامه کار داعش را می توان به صورت مستدل مشاهده کرد.

به گزارش 73 فرقه به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد علی المحمود" در صفحه تویتر خود نوشت: قبل از اعلام موجودیت داعش، بارها تأکید کردیم که با رشد بی رویه افکار سلفی گری، پدیده ای زشت تر از القاعده به وجود خواهد آمد.

ایزدی ها چه کسانی هستند؟ دین و مذهب آنها چیست؟

ایزدی های در حال فرار از دست داعش

نام ایزدی‌های عراق این روزها و پس از حمله تروریست‌های تکفیری و بعثی به محل سکونت آنان در مناطق سنجار و ربیعه، بر سر زبان‌ها افتاده است؛ اما ایزدی‌ها چه کسانی هستند؟

به گزارش 73 فرقه به نقل از  ادیان نیوز،ایزدی‌ها از اقلیت‌های مذهبی کرد هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می‌کنند.

دانلود نرم افزار پرسمان همسران پیامبر

درباره نرم افزار

بسمه تعالی
در آموزه های اسلامی پاسخ گفتن به پرسش ها و شبهات دینی از مهم ترین وظایف دینداران به شمار می-آید، و توجه جدی به این مهم از سنت های همیشگی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و فرزندان گرانقدرش ائمه اطهار علیهم السلام، به شمار می آید. این حضرات همواره با پرسش و شبهه با روی گشاده برخورد می کرده اند.

جریان شناسی انجمن حجتیه (1)

چکیده
روحانیان درجامعه ایران، به ویژه از هنگام تحریم استعمال توتون و تنباکو، نقش و جایگاه ارزنده‌ای داشته‌اند. آنان همواره تلاش کرده‌اند تا در برابرحکومت‌های ستمگر و نفوذ استعمار بایستند و مانع اجزای اهداف شوم و غارتگرانه بیگانگان شوند. از این رو، استعمارگران نیز بیکار ننشسته و برای اینکه جلو روحانیان را بگیرند، از راه دین وارد شدند. یکی از این راه‌ها، فرقه‌سازی و تفرقه‌افکنی میان مسلمان بوده و هست.
انجمن حجتیه را نیز برخی ساخته دست استعمار می‌دانند و برخی دیگر، آن را برآیند توطئه استعمار در آفرینش بهائیت دانسته‌اند. هنگامی که مردم ایران درگیر مبارزه با ظلم شاه بودند، اعضای این انجمن، وقتشان را صرف راهنمایی بهائیان می‌کردند و خودشان را از جریان انقلاب دور نگاه می‌ داشتند.
این مقاله درنظر دارد فعالیت‌های انجمن حجتیه را پیش و پس از انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهد و واکنش امام خمینی را در برابر این جریان بازگو کند.

واژگان کلیدی: انجمن حجتیه، بهائیت، کمونیسم، انقلاب اسلامی، امام خمینی.

سلفی کیست و سلفی گری چیست؟

سلفی کیست و سلفی گری چیست؟

درباره پیدایش سلفی‌گری باید اذعان داشت که این عقیده، به تدریج به وجود آمده و یکجا ایجاد نشده است. اندیشه‌های سلفی‌گری را وقتی در طول تاریخ اسلام بررسی می‌کنیم، می‌بینیم بخشی از اینها در قرن‌های اوّل، دوم و سوم و برخی در قرن‌های هفتم و هشتم، در زمان حیات ابن تیمیه وجود دارد. پس عقاید آنها یک‌باره شکل نگرفته است. مجموعه افرادی را که دارای این اعتقاد هستند، سلفی می‌خوانند.

گفتگویی ویژه با حجت الاسلام صالحی

کلیاتی در مورد فرقه جبریه

جَبْریّه، طرف‌دارانِ گرایشی اعتقادی‌اند که افعال انسانی را مخلوق خدا می‌دانستند و اختیار انسان را نفی می‌کردند.

فهرست مندرجات
۱ - معرفی فرقه جبریه
       ۱.۱ - عدم استقلال جبریه
       ۱.۲ - جبریه در فهرست فرقه‌های مبتدع
       ۱.۳ - جبریه در آثار فرقه‌نگاری زیدی و اسماعیلی
       ۱.۴ - اختلاف در دسته‌بندی‌ها
       ۱.۵ - چگونگی ظهور جبریه
       ۱.۶ - اقدام حسن بصری
       ۱.۷ - قدریه از مخالفان بنی امیه
       ۱.۸ - گزارش قاضی عبد الجبار
       ۱.۹ - تقسیم جبریه به سه گروه
              ۱.۹.۱ - نمایندۀ دسته اول
              ۱.۹.۲ - نمایندۀ دسته دوم
              ۱.۹.۳ - بزرگ‌ترین گروه جبرگرا
       ۱.۱۰ - آیات قرآنی مورد توجه جبرگرایان
       ۱.۱۱ - زمینه گرایش به جبر
       ۱.۱۲ - اتهام معبد جهنی
       ۱.۱۳ - جبریه در معرض انتقاد
       ۱.۱۴ - اشاعره معتقد به خلق افعال عباد
۲ - اختلاف در کافربودن جبریه
۳ - فهرست منابع
۴ - پانویس
۵ - منابع

آشنایی اجمالی با فرقه جبریه و جهیه

چکیده

1 - جبریه به دو دسته خالصه و متوسطه تقسیم می‌شوند. گروه نخست براى انسان هیچ قدرتى قائل نیست و همه را به خدا نسبت می‌دهد و گروه دوم براى آدمى قدرت را اثبات می‌کند ولى آن را در فعل مؤثر نمی‌داند.

2 - اینکه عقیده به جبر در چه زمانى در میان مسلمانان مطرح شده روشن نیست ولى در قرن اول هجرى گروه‌هایی با عقیده به جبر یافت شده‌اند. در کتب فرق و مذاهب اولین فرقه اى که به نام جبریه نامیده شده مرجئه جبریه هستند. و تنها فرد معتقد به ارجاء و جبر که آراى او در دست است جهم بن صفوان است و جهمیه همان گروهی‌اند که جبریه خالص و محض‌اند.

3 - عقاید مهم جهمیه از این قرار است:

الف ) شناخت خدا براى ایمان کافى است و اقرار و عمل خارج از ایمان است.

ب ) انسان مجبور است و اراده و اختیارى از خود ندارد.

ج ) خداوند را نمی‌توان به صفتى از صفاتى که مخلوقات را به آن توصیف می‌کنیم توصیف کرد.

د) کلام خدا حادث است و مخلوق.

ه‍) علم خدا به امور حادث، حادث است.

و) خداوند را حتى در قیامت هم نمی‌توان دید.

ز) بهشت و جهنم ابدى نیستند.

آشنایی اجمالی با فرقه قدریه «مفوضه»

چکیده

1 - در آغاز نام قدریه بر طرفداران قضا و قدر الهى اطلاق مى شد ولى به تدریج درباره منکران قضا و قدر به کار رفت که امروزه هم همین معنا از آن متبادر مى شود. به این افراد مفوضه هم گفته مى شود و تفویض به معناى واگذارى انجام کارها به خود انسان است .

2 - قدریه نخستین همان مرجئه قدریه هستند که دو اعتقاد مهم داشته اند: اعتقاد به ارجاء و اعتقاد به تفویض و نفى تقدیر الهى . مهمترین افراد این گروه معبد جهنى و غیلان دمشقى است .

3 - در فرهنگ سیاسى و دینى مسلمین انگیزه هاى کافى براى طرح مساءله جبر و اختیار بوده و لذا نمى توان منشاء پیدایش قدریه را متکلمان نصرانى یا فلاسفه یونانى دانست .

4 - در باب قدریه نخستین سه احتمال وجود دارد:

الف ) آنها تنها آن قضا و قدر الهى را انکار مى کردند که به نفى آزادى و اثبات جبر بینجامد.

ب ) هدف اصلى آنها مبارزه با بنى امیه و عقیده جبر بود ولى چون نمى توانستند میان آزادى انسان و تقدیر الهى جمع کنند، منکر تقدیر الهى شدند.

ج ) اساسا در پى نفى قضا و قدر الهى بودند.

کلیاتی درباره فرقه مرجئه

فهرست مندرجات این پست:

۱ - تاریخچه آغاز مرجئه

۲ - عقیده فرقه مرجئه

۳ - معنای کلمه ارجاء

۴ - پایه‌گذار فرقه مرجئه

۵ - روش فکری مرجئه

۶ - آثار تدوین شده درباره مرجئه

۷ - وضعیت کنونی فرقه مرجئه

۸ - اصول عقاید مرجئه

۹ - شاخه‌های فرقه مرجئه

       ۹.۱ - مرجئه خوارج

       ۹.۲ - مرجئه قدریّه

       ۹.۳ - مرجئه جبریّه

آشنایی اجمالی با فرقه مرجئه

چکیده

1. کلمه ارجاء دو معنى دارد: تاءخیر انداختن و امید دادن . اطلاق این نام به معناى نخست بر گروهى خاص به دلیل آن است که آنها رتبه عمل رامؤ خر از رتبه ایمان و خارج از آن دانستند، و اطلاق آن به معناى دوم به این دلیل بود که آنها به گناهکاران امید بخشیده شدن مى دادند، چون معصیت را براى ایمان مضر نمى دانستند.

2.  مرجئه به چندین فرقه و مذهب مختلف اطلاق شده که برخى جنبه سیاسى و برخى جنبه کلامى دارند.

3 .اولین گروه از مرجئه در قرن اول هجرى در جریان شورش بر علیه عثمان پیدا شدند که مى گفتند قضاوت درباره حق و باطل بودن عثمان و على علیه السلام را باید تا روز قیامت به تاءخیر انداخت . این اعتقاد آنها در مقابل این اعتقاد خوارج نخستین است که على علیه السلام و عثمان را کافر مى دانستند.

4. گروه دیگرى از مرجئه که در اصل گروهى سیاسى بودند قائل به تبعیت از حاکم وقت ولو معاویه و یزید بودند و همه اهل قبله را مؤ من و مسلمان مى دانستند و خواهان قطع جنگ و خونریزى بودند.

5. به دنبال این عقاید سیاسى ، برخى براى توجیه دینى ارجاء سیاسى به فکر یافتن مبانى کلامى آن بر آمدند و به این ترتیب ارجاء کلامى پیدا شد. آنها رتبه عمل را متاءخر از ایمان مى دانستند.

6. همانند مقابله مرجئه با خوارج در آراى سیاسى ، در آراى کلامى هم مرجئه در نقطه مقابل خوارج قرار دارند. عقاید کلامى این دو گروه ، بیان دو نقطه افراط و تفریط در باب ایمان و کفر است . یکى فاسق را کافر و مستحق قتل مى داند و دیگرى ایمان او را مساوى ایمان انبیا و اولیا و صالحین مى داند

دانلود نرم افزار به سوی نور ٤

بسم الله الرحمن الرحیم

با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و در خجسته ایام سی وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، نسخه ٤ نرم افزار به سوی نور با افزودن امکانات جدید جهت استفاده مشتاقان و علاقمندان عرضه می گردد.

دانلود نرم افزار به سوی نور 4
ویژگی های کلی نرم افزار :
- متن کامل دوره ٢٢ جلدی صحیفه نور
- صوت سخنان حضرت امام خمینی(ره) در بیش از ٨٠٠ فایل سخنرانی(نسخه DVD)
- متن سخنان مقام معظم رهبری از سال ٦٨ تا ٩١/١١/١٩
- امکان جستجوی ساده و ترکیبی داخل متن
- انتخاب محدوده جستجو بر اساس تاریخ
- قابلیت نصب نرم افزار بر روی انواع ویندوزها
- صفحه بندی بر اساس صفحات کتب ٢٢ جلدی صحیفه نور

امکانات اضافه شده در نسخه ٤:
- امکان بروز رسانی بیانات مقام معظم رهبری از طریق سایت راه امام
- امکان دانلود فایل های صوتی سخنرانی حضرت امام (ره) به صورت خودکار از طریق اینترنت. (برای کاربرانی که به نسخهDVD دسترسی ندارند)

کاشت ریش بدلیل ترس از جهاد نکاح + تصویر



دختری انگلیسی ادعا کرد که بدلیل ترس از جهاد نکاح اقدام به کاشت ریش نموده است!!!
 
به گزارش 73 فرقه به نقل از  ادیان نیوز،  اخبار رسیده از انگلستان حاکی از آن است که یک دختر انگلیسی هندی الاصل در یک اقدامی عجیب اقدام به کاشتن ریش در صورت خود کرده است کاشت ریش دختر انگلیسی بدلیل ترس از جهاد نکاح بوده است. وی هدف خود از این کار را پیوستن به گروهک تروریستی داعش اعلام کرده است.
 

این دختر انگلیسی در گفتگو با برخی از خبرگزاری ها مدعی شد که از جهاد نکاح می ترسد، و به همین خاطر اقدام به این کار کرده است.وی گفته است که: "مجاهدان به دنبال زنان هستند ولی من با تغییر قیافه در صدد آن هستم که از چنگ آنان رها شده و با دشمنان داعش بجنگم و آنها را نابود سازم.”

منبع: ادیان نیوز

پاسخ آیت الله بروجردی به تفرقه اندازان شیعه و سنی

اوضاع پیش آمده برای جهان اسلام بیش از هر چیز معلول عدم وحدت مسلمانان و تفرقه حاکم بین آنان است. عده ای از بین شیعیان و اهل سنت علی رغم مشاهده وقایع جهان اسلام مانند مسئله فلسطین بازهم بر طبل تفرقه می کوبند . آیت الله بروجردی پاسخی بسیار خوب برای این افراد که خود را مدعی می دانند می باشد .

73 فرقه به نقل از دیدبان:  توصیه به وحدت و داشتن اتحاد و یکپارچگی بین مسلمین، از توصیه‌های مهم و مورد تأکید قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) می‌باشد. در روایات نیز فراوان توصیه به وحدت بین مسلمین شده و به شیعیان توصیه شده که با سایر مسلمین از دیگر مذاهب خوش‌رفتاری کنند. حتی این مسأله تا بدین جا پیش می رود که ائمه(علیهم السلام) ما دستور داده اند در نماز جماعت آنها شرکت کنیم. برای نمونه از امام صادق(علیه السلام) روایت داریم که فرمودند: «مَنْ صَلَّى مَعَهُمْ فِی الصَّفِّ الْأَوَّلِ کَانَ کَمَنْ صَلَّى خَلْفَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله)‏»[1] یعنی: «هر کس با برادران اهل تسنن در صف اول نماز گزار گوئی در پشت سر رسول الله(صلی الله علیه و آله) نماز گزارده است.»

فتوای تاریخی شیخ الازهر شیخ محمود شلتوت در مورد جواز پیروی از مذهب شیعه و فقه جعفری+تصویر فتوا

73 فرقه: متاسفانه بخاطر اغراض سیاسی و برخی کج اندیش ها و فرصت طلبی ها در زمان حکومت عباسیان، مذاهب فقهی را در چهار مذهب شافعی، حنبلی، مالکی و حنفی که جمعیت پیروانشان بیشترین بودند و از نظر مالی هم توانایی تطمیع حضرت خلیفه را داشتند!!! خلاصه کردند تا به گمان خودشان از تفرق بیشتر امت اسلامی جلوگیری کنند!!! اما در این بین حق مذهب أهل‌البیت(علیهم السلام) مورد اجحاف واقع شد.
اما بعد از قرنها شخصیت برجسته ای از علمای اهل سنت، با شجاعت تمام فتوایی برخلاف فتوا و نظر علمای سلف، مبنی بر جواز اتباع از مدرسه‌ی أهل‌البیت(علیهم السلام)  صادرکرد!

این فتوا در سال 1378 هـجری قمری در هفدهم ربیع الاول، روز میلاد امام صادقعلیه‌السلام بنیانگذار مکتب شیعه جعفری، در حضور نمایندگان مذهب شیعه امامی و شیعه زیدی و مذاهب شافعی، حنبلی، مالکی، حنفی، به دست شیخ محمود شلتوت رئیس فقید دانشگاه الازهر صدور یافت.

آیا فلسطینیان ناصبی هستند؟!!

  پاسخ صریح نماینده حماس به شایعات و شبهات

   شایعه ناصبی بودن برای فلسطینیان یک فتنه است و زمان انتشار این شایعه نیز همین را نشان می‌دهد که یک فتنه است. ما اهل‌بیت(ع) را دوست داریم و پیروزی‌های خود را مدیون امام علی و امام حسن و امام حسین(ع) هستیم و فرزندان خود را به نام‌های آن‌ها نام‌گذاری می‌کنیم. برای اثبات فتنه بودن این شایعات همین بس که در ...


شایعه ناصبی بودن برای فلسطینیان یک فتنه است و زمان انتشار این شایعه نیز همین را نشان میدهد که یک فتنه است. ما اهلبیت(ع) را دوست داریم و پیروزیهای خود را مدیون امام علی و امام حسن و امام حسین(ع) هستیم و فرزندان خود را به نامهای آنها نامگذاری میکنیم. برای اثبات فتنه بودن این شایعات همین بس که در این زمان منتشر میشود. اخیراً جوانی16 ساله به نام "محمدحسین ابوخضیر" توسط شهرکنشینان صهیونیست سوزانده شد، چگونه میتوان گفت که پدر این شخص دشمن اهلبیت(ع) بوده و بعد نام فرزند خود را "محمدحسین" گذاشته است؟! این خیلی بد است که امروز مجاهدان فلسطینی با رژیم صهیونیستی در جنگ باشند و جان خود را در کف دست گرفته و از امت اسلام دفاع کنند و آنگاه ما شبههافکنی کنیم.

دانلود نرم افزار درّ نجف - اندروید


محتویات نرم افزار:
قرآن: مجموعه آیات منتسب به حضرت امیرالمومنین (ع) در قرآن به همراه ترجمه و تفسیر آن
ـ پرسمان: نزدیک به 900 پرسش و پاسخ بصورت گروه بندی شده در رابطه با امیرالمومنین (ع)
ـ کتابخانه دیجیتالى: دارای حدود 30 عنوان کتاب و 100 عدد مقاله
ـ حکایات: بیش از 500 عنوان داستان به صورت متنی در رابطه با داستان های اجتماعی و قضاوت های امام علی (ع).
ـ احادیث: حدود 1110 عنوان حدیث (با ترجمه فارسی و ذکر ماخذ ) بصورت گروه بندی شده (در بیش از 60 عنوان گروه)
ـ اصحاب: معرفی کاملی نسبت به بیش از هفتصد نفر از اصحاب و یاران حضرت علی (ع)
ـ کتابشناسی: معرفى حدود 1500 کتاب درباره امام علی (ع)به زبان فارسى و عربى
ـ اشعار: انتخاب 110 قطعه شعر و نثر ادبی به صورت غزل و قصیده و دوبیتی
ـ کرامات: قریب به 500 مورد از کرامات به همراه نقل قول هایی از شفایافتگان توسط امام علی (ع)
ـ زندگی نامه: معرفی کامل زندگی نامه آن حضرت بصورت دسته بندی شده شامل بیش از هفتصد عنوان از ولادت تا شهادت آن حضرت
ـ گالری تصاویر: گالرى متنوعى شامل 20 تصویر از ولادت و شهادت امام علی(ع)

مقاله: محمد بن عبدالوهاب و وهابیت از دیدگاه علمای اهل سنت +تصاویر

نتیجه این مقاله:
طبق گفته‌ی علمای اهل سنت، محمد بن عبد الوهاب و پیروانش،خوارج ملحد، اهل بدعت، گمراه، نجس، متهجر، بی‌دین و بی سواد، دروغگو، فتنه‌گر با عقایدی فاسد هستند. و بر همه مسلمانان واجب است از این فرقه ضاله بر حذر باشند و فریب آنها را نخورند.

مقدمه
با ظهور دعوت محمد بن عبدالوهاب که بر خلاف عقاید مسلمانان بود، مخالفین این دعوت در بین اقشار مختلف جامعه به پاخواسته و کار محمد بن عبدالوهاب را بدعتی دانستند که در درون اسلام به وجود آمده است که باید آن را هرچه سریعتر از ریشه سوزاند تا اسلام و دین مردم از آسیب جدی نگاه داشته شوند. مهمترین گروهی که افکار ، عقاید و کردار محمد بن عبدالوهاب را در جامعه اسلامی به نقد کشیده و با او به مخالفت برخواستند، علماء بودند. از آنجا که علماء نقش اساسی در حفظ دین و عقاید مسلمانان را به عهده دارند، از افکار انحرافی و فعالیتهای گمراه کنند محمدبن عبدالوهاب غفلت نکرده و تا می‌توانستند از طرق مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی برعلیه او قیام کردند.

دروغی بزرگ در مورد حوزه علمیه قم

وحشت غرب از قدرت مراجع تقلید شیعه!!


73 فرقه به نقل از پایگاه جامع فرق ادیان و مذاهب_ اخیرا بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با وارد کردن سخنی سخیف سعی بر خدشه وارد کردن چهره مراجع تقلید و تخریب جایگاه روحانیت دارند. این افراد با بیان ادعایی گزاف، درباره تأسیس حوزه علمیه قم توسط

چچنی ها در سوریه چه می کنند؟

چچنی ها که دولت بشار اسد را متحد و هم پیمان دشمن درجه یک خود یعنی روسیه می دیدند، با هدف جنگ نیابتی علیه روسیه وارد این کارزار شدند. 75 درصدی از خارجی هایی که در سوریه علیه دولت می جنگند اهالی چچن هستند. که خود دسته بندی های متفاوتی دارند.

معرفی اجمالی جنبش اخوان‌المسلمین

Muslim Brotherhood Logo.png

بنیانگذار حسن البنا
شهر اسماعیلیه، مصر
مرشد عام محمد بدیع در بازداشت
محمود عزت موقت
بنیانگذاری ۱۹۲۸
مرام اسلام‌گرایی
کشور Flag of Egypt.svg مصر
وبگاه
www.ikhwanonline.com
www.ikhwanweb.com
 

اخوان المسلمین یک جنبش فراملی اسلام‌گرای سنی است که در بسیاری از کشورهای عربی طرفدار دارد. اخوان المسلمین را می‌توان بزرگترین گروه سیاسی سنی در جهان به شمار آورد.[۱] این جنبش در سال ۱۹۲۸ میلادی (۱۳۰۷ شمسی، ۱۳۴۷ قمری) در شهر اسماعیلیه مصر به رهبری حسن البنا بنیان نهاده شد و سپس فعالیت خود را به دیگر کشورهای عربی و اسلامی گسترش داد. این نهضت به تأثیر از اندیشه های سید قطب اندیشمند اسلامی، محمد الغزالی مبلغ اسلامی، سید جمال‌الدین اسدآبادی و محمد عبده در پاسخ به انحطاط داخلی مسلمانان و سلطه بیگانگان بر کشورهای اسلامی، به ویژه بر کشور مصر پدید آمد. اخوان المسلمین جهت رسیدن به اهدافش در زمینه های مختلف فرهنگی، نظامی و سیاسی به مبارزه پرداخت، و در این رهگذر چند بار به دست حکومت ملک فاروق منحل شد و طی آن شمار زیادی از اعضای آن دستگیر و یا اعدام شدند.

نام رسمی این گروه اِخْوان المسلمین به معنای برادری مسلمانان است اما گاهی اّخَوان المسلمین نیز گفته می شود که به معنای برادران مسلماناست.

محتویات

  • ۱ شکل‌گیری
  • ۲ ساختار تشکیلاتی
  • ۳ مواضع
  • ۴ اعضاء و شخصیت‌ها
  • ۵ سقوط مبارک و قدرت‌گیری اخوان‌المسلمین
  • ۶ انحلال مجدد
  • ۷ منابع
  • ۸ جستارهای وابسته

جنبش حماس چگونه شکل گرفت؟ +تصاویر


حوادث متعددی که در پی اشغال فلسطین در سال 1948 و بخصوص بعد از شکست 1967 روی داد، زمینه شکل‌گیری حماس را فراهم آورد. این حوادث نتیجه دو عامل اساسی است: یکی تحولات سیاسی عرصه فلسطین و مسائل بعد از آن تا پایان سال 1987 و دیگری تحولات بیداری اسلامی و قضایای بعد از آن تا نیمه دهه هشتاد.

قیام مردمی علیه داعش از سوریه تا عراق

شورش علیه داعش در سوریه و عراق

شورش علیه داعش در سوریه و عراق

جرایم و جنایات داعش به خصوص کشتار دسته جمعی مردم بی دفاع، سر بُریدن، قطع دست، اعدام، شلاق زدن و دریافت جزیه، باعث تنفر ساکنان مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی در سوریه و عراق شده است

هتک حرمت به نوامیس مسلمین در کشورهای اسلامی +تصاویر

تجاوز به زنان مسلمان در کشورهایی که آمریکا آزادانه در آن رفت و آمد دارد تبدیل شده است به یک امر طبیعی و عادی. دیگر وقتی کسی عکس تجاوز فردی و یا گروهی نظامیان به یک ناموس شیعه و مسلمان را میبیند فقط افسوس میخورد و یک آهِ نصفه و نیمه ای از نهاد خود بیرون می دهد و بعد با خود می گوید: خب! دیگه اعصابم خورد شد! برم چندتا عکس خنده دار هم ببینم بلکم روحیم عوض بشه! خدا هم انشاالله اون خواهرای دینیمون رو کمک کنه!!!"این نوع واکنش بعد از دیدن این تصاویر در نوع خود دردناک است ولی مصیبت عظمی آنجایی به وقوع می پیوندد که در تنها حکومت شیعی جهان که خود را مقدمه ساز ظهور مهدی موعود می داند مسئولینی بی کفایت همسو و همراه با حکام بی غیرت کشورهای اسلامی عرب و غیر عرب دم از رابطه و مذاکره با آمریکا بزنند. 

با عزض تأسف در ادامه گوشه ای از جنایات و تجاوز آمریکا و ایادی اش به زنان و دختران مسلمان خواهیم دید!!! 

برهنه کردن زن مصری توسط نظامیان :

چند کتاب و مقاله درباره تخریب بقیع

به مناسبت فرارسیدن سالروز تخریب قبرستان بقیع در 8 شوال به دست وهابی ها

تخریب و بازسازی بقیع به روایت اسناد

نظر الله یاری درباره مردم مظلوم فلسطین



در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد ؛ ابن زیاد هم سینه می زند!

دانلود 9 مگابایت

شباهتهای داعش و صهیونیستها

دانلود

اشتراکات رفتاری و اعتقادی وهابیت و افراط گرایان شیعه

امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد رشد و گسترش افراط‌گرایی میان مسلمانان هستیم، آن‌گونه که این پدیده خطرناک به مانعی جدی در راه رشد و تعالی امت اسلامی تبدیل‌شده و تنش‌های بسیاری را در میان مسلمانان پدید آورده است. در این میان، متأسفانه دشمنان اسلام نیز از این فرصت بهترین استفاده را نموده‌اند و با تقویت و هدایت افراط‌گرایی در میان مسلمانان در تلاش‌اند تا استعلای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی خویش بر مسلمین را بیش از پیش نمایند.

وضعیت شیعیان در مالزی

 

شیعیان مالزی در مبارزه ‏ای تنها

73 فرقه به نقل از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «شیعیان مالزی در مبارزه‏ ای تنها» نوشته دکتر محمد فیصل موسی (عضو مؤسسة تمدن و دنیای مالایو، وابسته به دانشگاه ملی مالزی، بانگی، سلانگور، مالزی)آورده است:

گزارشی از یک وهابی: وضعیت رافضیان در سرزمین توحید!!

مطالب پیش روی خلاصه گزارشى است که مربوط به بیش از 15 سال قبل است ولی با این حال حاوی حقایق قابل توجهى درباره حضور فیزیکى، فکرى، اجتماعى و سیاسى و همچنین رفتارها و برخوردهاى هوشمندانه و دقیق شیعیان آن دیار است.

دراین گزارش یکى از وهابیان به نام ناصر بن سلیمان العمر حضور جدّى شیعیان در عربستان را نمایانده و به مسؤولان آن کشور در این باره هشدار داده است. لحن گزارش گزنده است و کینه ‏توزانه است، گزارش خلاصه شده امّا در لحن آن تغییرى ایجاد نشده تا نشانگر جریانى باشد از برخورد با شیعیان در آن دیار.

ایرانیان چگونه شیعه شدند؟


سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال 16 هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم.

اما سؤال اساسی این است که به رغم ورود اسلام به ایران در دوره خلفا و همچنین به رغم آنکه ایرانیان قرون اولیه، اکثراً جزو اهل سنت بودند، چگونه شد که هم اینک شاهد اکثریت ایرانیان شیعی هستیم؟

در این نوشته، بحث کلامی مطرح نیست. بلکه از دیدگاه "جامعه‎‏شناسی تاریخی" بررسی می‏کنیم که چه تحولاتی باعث شد که اکثر ایرانیان، شیعه شوند.

منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ