بسم الله الرحمن الرحیم

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

توسل؛ طعنه جاهلان، تبیین عالمان3

در ادامه مباحث توسل و بررسی شبهات پیرامونی آن، گفتگویی کوتاه آورده ایم از دو دانشمند شیعه و وهابی که درباره این موضوع به مباحثه پرداخته اند:

شیعه: استدلال شما برای اثبات شرک شیعه چیست؟

وهابی: ما بر اساس این استدلال، شیعه را مشرک و کافر می دانیم:

الف) شیعه، توسل می کند. ( از غیر خدا حاجت و کمک می خواهد )

ب) هرکس توسل کند، مشرک است.

نتیجه) پس شیعه مشرک است.

شیعه: ولی توسل در قرآن هم آمده است!!

سنی: کدام آیه را می گویید؟

شیعه: در آیه 97 سوره یوسف، فرزندان یعقوب به پدرشان می گویند (یا ابانا استغفرلنا) یعنی ای پدر برای ما استغفار کن و حضرت یعقوب هم نه تنها از این که به او متوسل شده اند، انتقاد و نهی نمی کند بلکه برای شان استغفار هم می کند. چرا که قرآن در ادامه آیه شریفه می فرماید:

(قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ) یعنی به زودی برایتان استغفار می کنم! این نشان می دهد که توسل، مشروع است و مورد تایید پیامبر خدا!

وهابی: ولی در آن زمان حضرت یعقوب زنده بود. شما شیعیان از امامان مرده خود حاجت می خواهید!

شیعه: اولا تعبیر مرده تعبیر مودبانه ای نیست. چرا که ما معتقد به شهادت آل الله هستیم. ثانیا شما اول گفتید کمک خواستن از غیر خدا، اشکال دارد و این موضوع در مرده و زنده بودن آن شخصی که از او کمک می خواهیم، تاثیری ندارد. به عبارت دیگر اگر کمک خواستن از غیر خدا، شرک باشد آن موقع دیگر فرقی نمی کند که آن شخص مرده است یا زنده. زیرا اصل کار ( یعنی کمک خواستن از غیر خدا ) از نظر شما رفتاری مشرکانه و غیر توحیدی است.

نهایتا شما می توانید بگویید که شیعه با این کار، نادانی خود را نشان می دهد. چرا که امامان آن ها صدای شان را نمی شنوند و توانایی تصرف در عالم ندارند که البته این مساله هم خطایی آشکار است و در کتاب های خود شما می توان اشکالاتش را یافت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آرشیو موضوعی وبلاگ